Avatar billede elm Nybegynder
09. februar 2009 - 12:54 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

PHP Kodning

Jeg har fået et problem.....

Jeg har før haft min hjemmeside liggende hos one.com men har her fornylig flyttet webhotel til wannafind.dk.

Mit problem er at jeg har 3 formularer som er kodet i php.

Disse 3:

1. http://www.bornferie.dk/bookinginfo/booking.php

2. http://www.bornferie.dk/huse%20info/klartilferie/klar.php

3. http://www.bornferie.dk/huse%20info/slutopgoerelse/slutop.php

Når de vises nu så ser de helt forkerte ud, det eneste jeg har gjort er at flytte dem over på wannafind´s server.

Er der en venlig sjæl som kan hjælpe mig med at få rettet problemet...

/elm
Avatar billede mstorgaard Praktikant
09. februar 2009 - 12:57 #1
Kan du give os noget kode?

Men umiddelbart vil jeg mene, at du forsøger at outputte nogle variabler, som du ikke har defineret endnu - sandsynligvis fordi du definerer dem ved hjælp af dine formularer.
Avatar billede tompoulsen Nybegynder
09. februar 2009 - 13:07 #2
Jeg vil mener, at du finder løsningen her: http://www.dmxzone.com/go?13811 men kan selvfølgelig først være helt sikker når du har vist noget af den kode, som der henvises til fejlmeldingerne fra sider. Det kunne f.eks. være D:\WEB\bornferie.dk\www\bookinginfo\booking.php.
Avatar billede elm Nybegynder
09. februar 2009 - 13:09 #3
Avatar billede tompoulsen Nybegynder
09. februar 2009 - 13:18 #4
Det kunne tyde på, at du måske ikke får nogen data ($action = $_GET['action'];) med over på siden booking.php. Har du testet om der kommer nogen data med over på siden ?
Avatar billede elm Nybegynder
09. februar 2009 - 14:03 #5
Nu er ikke den store ørn til php kodning, men jeg kan se at hvis man ruller ned ad siden så står formularen som den har gjort før.

Jeg har prøvet at udfylde og så trykke send, men der kommer ikke noget frem.

/elm
Avatar billede tompoulsen Nybegynder
09. februar 2009 - 14:11 #6
Ja din kode skulle jo gerne være den samme. Men det der formentligt er problemet er en sikkerhedsindstilling på dit udbyder server - en indstilling, som en bruger som dig (og alle andre der har en hjemmeside hos en webhost) ikke får mulighed for at ændre.

Sikkerhedsindstilling gør, at der aktiveres en fejl (præcis som den du får vist) når en variabel er uden indhold.

Prøv derfor i starten af booking.php af udskrive indholdet at variablen $action på skærmen. Hvis der ikke udskrives noget så har du årsagen til dit problem.
Løsningen kan du se i det link jeg tidligere posted, hvor der måles på om variablen har noget indhold.
Avatar billede elm Nybegynder
09. februar 2009 - 15:31 #7
Vil det sige (undskyld jeg spørger dumt) at hvis jeg indsætter : ($action = $_GET['action'];) helt i toppen af booking.php så skulle den rette problemet...

/elm
Avatar billede elm Nybegynder
09. februar 2009 - 15:32 #8
Jeg syntes nu allerede der er en linje som mindre om den du siger, linje 8 eller 9 tror jeg.
Avatar billede tompoulsen Nybegynder
09. februar 2009 - 18:13 #9
min pointe er, at du ikke med 100 % sikkerhed ved om variablen $action i booking.php reelt får en værdi via $_GET['action'] fra den kaldende side.

Det kan du kontrollere ved at udskrive værdien af $action lige efter linjen hvor $action sættes lig med $GET_['action']. Og du kan udskrive variablen ved at skrive Echo $action; eller Die($action);

Hvis der ikke udskrives nogen værdi (du må jo have en idé om hvilken værdi der kunne være tale om) er det formentligt årsagen til at du få en fejl. Jfr. tidligere link skal du i din kode tage højde for variabler, som ikke har en værdi.

Håber du kan se hvad jeg mener, ellers prøver vi bare igen. :-)
Avatar billede elm Nybegynder
09. februar 2009 - 20:04 #10
Du må skære det fuldstændig ud i pap, jeg er ikke helt med..

Har du donwloadet kodefilerne, kan jeg så ikke få dig til at sætte den kode ind, og så sende det til mig igen.

Hvis du vil kan du sende dem til elmsupport@gmail.com
Avatar billede tompoulsen Nybegynder
09. februar 2009 - 20:36 #11
Ok fint nok.

Her er så starten på din egen booking.php, hvor jeg har tilføjet linjen startende med kommandoen die...

Hvis du får teksten "Variablen action har værdien: ." så bliver der ikke overført nogen data til booking.php fra den kaldende side og du har fundet årsagen til dit problem.

Hvis du får teksten "Variablen action har værdien: check" så bliver der overført nogen data til booking.php fra den kaldende side og siden burde virke.

Håber dette kan hjælpe dig.

mvh

Tom

<?
/////////////// Første Del af PHP start /////////////////////////
$action = $_GET['action'];
die("Variablen action har værdien: ".$action.".");
include 'config.php';

if($action == "check") {
Avatar billede elm Nybegynder
10. februar 2009 - 08:03 #12
Hvis jeg har sat den kode rigtigt ind så viser den nu:

Notice: Undefined index: action in D:\WEB\bornferie.dk\www\bookinginfo\booking.php on line 5
Variablen action har værdien: .

Jeg ved ikke hvordan man skal tyde den?

/elm
Avatar billede tompoulsen Nybegynder
10. februar 2009 - 08:41 #13
Som du selv skriver så har du nu konstateret, at der IKKE overføres data fra den kaldende side til booking.php. Jeg tror at du skal finde årsage til fejlmeldingen i den side, som kalder booking.php.
Avatar billede elm Nybegynder
10. februar 2009 - 09:31 #14
Ik forstået, booking.php er jo en selvstændig side, som vises i browseren, hvad mener du med at den kaldes af en anden fil.

Er det config.php du mener ?

/elm
Avatar billede tompoulsen Nybegynder
10. februar 2009 - 09:56 #15
Det kan godt være at det er en selvstændig side. Men når jeg kigger på sitet så kaldes og vises booking.php inde i http://www.bornferie.dk/bookinginfo/booking.htm.

Jeg kan desværre ikke udtrykke mig tydeligere.

Det ser forøvrigt ud til at siden virker !!!! Jeg har som sagt lige været forbi.
Avatar billede elm Nybegynder
10. februar 2009 - 10:17 #16
Ja det ser ud til at virke nu, men jeg har nu ikke været inde og lave noget om, alle 3 formularer virker ???? Meget mærkeligt..

Men du skal have mange tak for hjælpen...

/Erik