Avatar billede spikebox Nybegynder
09. februar 2009 - 09:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

utf8_encode

Hej er der en måde hvor jeg kan bruge utf8_encode på her i koden så den altid lægger utf-8 ned i databasen også selv om den møde en side med iso-8859-1 ??

Kode:

&#65279;<?php

// Connect to the database

include 'dbconfig.php';

include 'dbopen.php';

function page_title($url,$h_id) {

$page = @file_get_contents($url);

if (!$page) return null;

$matches = array();

if (preg_match('|<meta[^>]*description[^>]*content=\"([^>]+)\"|Ui', $page, $matches)) {

if(count($matches) > 0)

$description= $matches[1];

else

$description='';

echo '<table style="border:1px solid #033333;margin:5px;width:1000px"><tr><td>Meta Description:</td><td>LinkID='.$h_id.'<br>Host='.$url.'<br> '.$description.'</td></tr></table>';

mysql_query("UPDATE IGNORE hostlist SET text2Index = '$description' WHERE id = '$h_id' LIMIT 1");

}

$antal = mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM hostlist"),0);

for($i = 1; $i < $antal; $i++){

    $query  = "SELECT id,hostname,port,text2Index,priority,httpstatus,reklame FROM hostlist WHERE id = $i LIMIT 1" ;

    $result = mysql_query($query);

    while (list($id,$hostname,$port,$text2Index,$priority,$httpstatus,$reklame)= mysql_fetch_row($result)){

        if (page_title("http://$hostname",$id)){

    }

    //Pause på 1 sekund.

    if(($i % 100) == 100){

        sleep(1);

    }

mysql_close($conn);

?>
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. februar 2009 - 12:36 #1
Har du evt. kigge på det: http://dk.php.net/mb_detect_encoding
Avatar billede spikebox Nybegynder
10. februar 2009 - 12:15 #2
Har selv løst problemet :) og lukker

Lidt af den nye kode

Kode:

if (preg_match('|<meta[^>]*description[^>]*content=\"([^>]+)\"|Ui', $page, $matches)) {

        if(count($matches) > 0)
{
        if($charset != 'None')
        $description= trim(strip_tags(iconv($charset, "UTF-8",$matches[1])));
        else
        $description='';
Avatar billede olebole Juniormester
10. februar 2009 - 13:27 #3
<ole>

Jamen meta'en har jo ikke nødvendigvis noget at gøre med, hvad indholdet faktisk består af - så det er næppe en holdbar løsning  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede spikebox Nybegynder
10. februar 2009 - 13:50 #4
Øøø den må du lige udybe lidt nærmer og hvordan ville du selv lave det ?
Avatar billede olebole Juniormester
10. februar 2009 - 14:10 #5
Jeg ville slet ikke lave sådan en løsning, men sørge for at have styr på de data, jeg bruger - og sørge for at bruge ét tegnsæt i alle led.

Der er mange ting, du skal holde styr på. Hvis du vil bruge utf-8 (og det er nok en rigtig god idé), skal du:

*) bruge en utf-8 meta i dine 'html' filer
*) gemme alle dokumenter som utf-8
*) sætte evt. databaser op til utf-8 (gælder også tabel-collationer)
*) sørge for, alle data, der ender i DB, er utf-8 kodet
*) sørge for, serveren sender dokumenterne som utf-8
Avatar billede spikebox Nybegynder
10. februar 2009 - 15:09 #6
Hej olebole :) Kan kun give dig ret og en rigti fin lille guide :) Den var der ca 7500000 andrer med hjemme sider og server der kunne bruge og mit lille stykke kode konvertere forskellige ISO standarder til UTF-8 så det kommer næsten rigti i databasen :) Fx en meta description i iso-8859-1 til UTF-8 da jeg kun kører UTF-8 og mener det er den rigti standard