Avatar billede @ Nybegynder
11. maj 1999 - 00:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

SMS

Jeg har et sms script jeg skal have ændret noget. Jeg kan ikke få det til at virke. Her er scripet.

<%
Const smsserver="sms.mobilix.dk"
Const smtpserver="mail.subnet.dk"
Const navn="afsender navn"
Const email="jesper@vels.dk"
' ----------------------------------------
action=LCase(Trim(Request("action")))
besked=Trim(Request("besked"))
tnummer=Trim(Request("nummer"))
nummer=""
for i=1 to len(tnummer)
ch=Trim(mid(tnummer,i,1))
if isNumeric(ch) then nummer=nummer&ch
next
if (action="") then
call WriteForm("")
elseif (action="send") then
if not (len(nummer)=8) then
call WriteForm("Du skal indtaste et <I>telefon-nummer</I>")
elseif (besked="") then
call WriteForm("Den besked er <I>lidt</I> kort ... synes du ikke?")
else
Set Mailer = Server.CreateObject("SMTPsvg.Mailer")
Mailer.RemoteHost = smtpserver
Mailer.FromName = navn
Mailer.FromAddress = email
Mailer.Subject = besked
Mailer.BodyText = ""
Mailer.AddRecipient = nummer&"@"&smsserver, nummer&"@"&smsserver
if Mailer.SendMail then
response.write "<HTML><BODY>Nu er der sendt en besked?</BODY></HTML>"
else
call WriteForm("Der opstod en eller anden fejl")
end if
Set Mailer = Nothing
end if
else
response.redirect "sms.asp"
end if
Sub WriteForm(ByVal ErrorStr)
response.write "<HTML><BODY>"
response.write "<FORM ACTION=""sms.asp"">"
if not (ErrorStr="") then
response.write "<FONT COLOR=#FF0000 SIZE=7><B><BLINK>"
response.write ErrorStr
response.write "</BLINK></B></FONT>"
end if
response.write "<INPUT TYPE=HIDDEN NAME=""action"" VALUE=""send"">"
response.write "Besked: <INPUT TYPE=TEXT NAME=""besked"" VALUE="""&Server.HtmlEncode(besked)&""" SIZE=20 MAXLENGTH=30>"
response.write "Tlf-nummer: <INPUT TYPE=TEXT NAME=""nummer"" VALUE="""&nummer&""" SIZE=20 MAXLENGTH=30>"
response.write "<INPUT TYPE=SUBMIT VALUE=""Send"">"
response.write "</FORM>"
response.write "</BODY></HTML>"
End Sub
%>
Mine ændringer skal være: afsender skal selv kan skrive afsender navnet. Og en drop down menu. Der skal man kan vælge en beske og den blive skrevet i besked feltel. Håber der er en der kan hjælp.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. maj 1999 - 21:13 #1
mht. det med at lave en drop down der skrivernoget i besked feltet, så kan jeg godt lave et script der gør det... bare sig til...
Avatar billede @ Nybegynder
11. maj 1999 - 21:20 #2
Det lyder godt, men kan du måske lave det andet. Man skal jo "bare" have et tekst felt der angiver det. Men hvordan?
Avatar billede Dan Nim Seniormester
11. maj 1999 - 22:11 #3
prøv med. ( jeg skriver kun brydskykker)

......

      Spørgsmål:

                    SMS
                                                                              150 point fra @

                    Jeg har et sms script jeg skal have ændret noget. Jeg kan ikke få det til at virke. Her er scripet.

                    <%
                    Const smsserver="sms.mobilix.dk"
                    Const smtpserver="mail.subnet.dk"
                    Const navn="afsender navn"
                    Const email="jesper@vels.dk"
                    ' ----------------------------------------
                    action=LCase(Trim(Request("action")))
if request("besked") = "" then
besked = request("besked1")
else
besked=Trim(Request("besked"))
end if

...
response.write "<INPUT TYPE=HIDDEN NAME=""action"" VALUE=""send"">"
response.write "Besked: <INPUT TYPE=TEXT NAME=""besked""
VALUE="""&Server.HtmlEncode(besked)&""" SIZE=20 MAXLENGTH=30>
<select name='besked1'><options><option value='Skriv til mig'>skriv til mig</option><option value='blabla'>blabla</option>"
response.write "Tlf-nummer: <INPUT TYPE=TEXT NAME=""nummer"" VALUE="""&nummer&"""SIZE=20 MAXLENGTH=30>"
response.write "<INPUT TYPE=SUBMIT VALUE=""Send"">"
response.write "</FORM>"
response.write "</BODY></HTML>"

....

Virker for mig !
Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. maj 1999 - 23:06 #4
jeg kan stadig tilbyde scriptet som putter noget tekst fra en dropdown ned i textfeltet...

men så skal du nok oprette et nyt sp. i javascript eller noget...