Avatar billede ThomasK Nybegynder
07. februar 2009 - 15:28 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hvilken RAM i LG X110

Hej alle.

Jeg har lige gået mig en LG X110 med 1 GB ram. Der står den supportere op til 2 gb men hvordan finder jeg ud af hvilken slags der er i, har prøvet at søge lidt men kan ikke finde det. Og om jeg skal købe en blok med 2 gb eller om jeg kan nøjes med at købe 1 ekstra. Håber i kan hjælpe!

Mvh. Thomas
Avatar billede haverslev Novice
07. februar 2009 - 15:31 #1
DDR2 SDRAM - 667 MHz

Sikker på at den supportere 2Gb ram?
http://www.laptop4u.dk/varer.php?vare=91173
Avatar billede ThomasK Nybegynder
07. februar 2009 - 15:43 #2
Nej er jeg ikke, men hvis man kigger på:
http://nordic.lge.com/dk/prodmodeldetail.do?actType=search&page=1&modelCategoryId=080102&categoryId=080102&parentId=0801&modelCodeDisplay=X110-LA7W2V3#

Og downloader manualen så står der:
1,024MB x 1 DDR II (667MHz, Dual Channel Support, Up to 2GB)

Men det er meget mulig jeg kigger forkert :)
Avatar billede hottadpole Nybegynder
07. februar 2009 - 16:52 #4
Du kan jo altid checke hvad der rent faktisk sidder i den v. h. a. SIW fra http://www.gtopala.com/siw-download.html
Avatar billede ThomasK Nybegynder
07. februar 2009 - 17:57 #5
Hold da op, det var billigere end jeg troede, men hvordan finder jeg ud af om jeg skal bare skal købe 1 gb og bare sætte det i, eller 1 blok med 2 gb og skifte den ud ?
Avatar billede ThomasK Nybegynder
07. februar 2009 - 18:11 #6
Avatar billede haverslev Novice
07. februar 2009 - 18:16 #7
Hvis du henter/installere det program som hottadpole henviser til, så når det er startet op, så klik på Memory i venstre side.
Find i h-side følgende:
Maximum Capacity:  (den mængde der max. kan installeres)
Manufacture: (dem der har lavet rammene)
Part number: (fabrikantens nr.)
Capacity: (den størrelse rammene har i Mbytes)

Når du har disse tal osv. - så kig på edbpriser eller på nettet for at finde en korrekt "makker" den den installerede :)
Avatar billede haverslev Novice
07. februar 2009 - 18:19 #8
Nå, der krydsede vi hinanden :)
Der står sgu ikke meget om producent osv.
Det bedste er at begge ram blokke er ens, ellers vil den kører efter den "laveste" frequens.
Avatar billede ThomasK Nybegynder
07. februar 2009 - 18:41 #9
Så det vil sige der er et slot fri til bare at købe en lignede den der sidder i og sidde den i?
Avatar billede haverslev Novice
07. februar 2009 - 18:56 #10
Nej, for som du kan se i dit upload - så er begge slots optaget.
Der står udfor Capacity: 32767 Kbytes
Så der må være 2 ram blokke af 512Mb og du bruger så pt. af disse ram, til f.eks grafikkortet.
Så for at komme op på 2 Gb ram, så skal du have installeret 2 x 1 Gb ram blokke
Avatar billede ThomasK Nybegynder
08. februar 2009 - 05:01 #11
Okay tak. Så vil jeg bestille mig 2 stk 1 gb. Tak for hjælpen.
Avatar billede NielsGJohansen Nybegynder
11. marts 2009 - 15:17 #12
Hej
Jeg har også købt en X110 og faktisk også ram til at putte i.
Det viser sig formentlig at være helt forkert, ligesom det åbenbart ikke er så nemt at få dem mokket i.
Hvordan er det gået for dig med at montere 2 GB?

Mvh.

Niels Johansen
Avatar billede ThomasK Nybegynder
16. marts 2009 - 18:30 #13
Avatar billede haverslev Novice
16. marts 2009 - 18:50 #14
Jo de passer

Som du kan se her, så er det 1Gb DDR2 667Mhz i maskinen fra start af og der er så plads til 1gb ram mere:
http://www.justbuyit.dk/shop/lg-x110-la7w2v3-baarbar-5209p.html
Avatar billede ThomasK Nybegynder
16. marts 2009 - 19:00 #15
Lige for at få det skåret ud i pap så jeg er nød til at bestille 2 af dem og skifte med de eksiterende 2x512mb?
Avatar billede NielsGJohansen Nybegynder
16. marts 2009 - 19:33 #16
Må jeg lige være med her?

Jeg har åbnet min x110 og kan ikke finde nogen steder hvor man kan montere ekstra ram.
Jeg har spurgt en af forhandlerne (laptop4u) og de siger at der ikke kan monteres ekstra ram.
Måske man skulle spørge LG...
Avatar billede haverslev Novice
16. marts 2009 - 20:16 #17
Det kommer an på hvad din pc hedder, den ene model har 2x 512Mb installeret og kan kun kører med 1 gb total installeret
Den anden hedder model kan have 2 x 1Gb ram installeret
se f.eks her:
http://herashop.dk/product.asp?product=1299

Som skrevet d. 07. februar 2009 kl. 15:31:42| #1
http://www.laptop4u.dk/varer.php?vare=91173
Så ser det ud til, at der KUN kan være 1Gb installeret i den model.
Avatar billede ThomasK Nybegynder
16. marts 2009 - 21:33 #18
Min hedder g.a7hsv3 så ser ud til jeg ikke kan få flere ram i :(
Avatar billede haverslev Novice
16. marts 2009 - 21:39 #19
http://www.prcdata.dk/produkt/lg-x110-ga7hsv3/98252485/
Desværre er 1 Gb ram er max i den model.