Avatar billede Allan_h Nybegynder
07. februar 2009 - 09:01 Der er 4 kommentarer

Kørsel af javascript i xsl?

Jeg er meget rookie. og har intet forstand på det. det er ikke noget jeg selv har skrevet. jeg tror der er noget galt på den måde den kører scriptet.

Håber i kan hjælpe.

<xsl:if test="count(Component)!=0 and Position!=''">
<a class="ExpandCollapse">
<xsl:attribute name="id">ExpandCollapse_<xsl:value-of select="Position" /></xsl:attribute>
<xsl:attribute name="href">java script:ExCoRows('<xsl:value-of select="Position" />');</xsl:attribute>
  • </a>
</xsl:if>

og her starten af javascriptet:

</style>
function ExCoRows(position)
{
// find row clicked by user
rowId = 'row_' + position;
currentRow = document.getElementById(rowId);

// now find all "child" rows (actually siblings of current row)
// if user clicked on row "1.1.", find all "1.1.1.", "1.1.2.", ..., but not e.g. "1.2.1." or "1.1.1.1."

var childRowRegEx;
sameSectionRegEx = new RegExp("row_" + position); // finds e.g. row_1.1.", "row_1.1.1.", "row_1.2.", but not "row_2.1." (so we don't iterate too many rows)
var display; // '' or 'none' (to control if we're displaying or hiding rows)

Håber det giver mening.
Avatar billede softspot Forsker
07. februar 2009 - 17:19 #1
Prøv at indsætte et script-begyndelses-tag lige inden funktionen:

</style>
<script type="text/javascript">
function ExCoRows(position)
{

og så ved jeg ikke om det er en tastefejl, at der er mellemrum mellem java og script i atributten, men det skal også væk, hvis det er der:

<xsl:attribute name="href">javascript:ExCoRows('<xsl:value-of select="Position" />');</xsl:attribute>
Avatar billede Allan_h Nybegynder
07. februar 2009 - 17:32 #2
Det var der indsat men ikke <script type="text/javascript">
men kun sådan <script>
så det er godt nok så vidt jeg har forstået men fejlen den kommer med er internet explorer åbner et vindue hvor der står: "Internet explorer cannot download. Unspecified error"

Men jeg kan maile filen hvis det kan hjælpe?
Avatar billede jokkejensen Novice
17. februar 2009 - 11:36 #3
Nej det skal escapes

<xsl:text disable-output-escaping="yes"><[CDATA[
<script>
if(1 > 2)
{
no go.
}
</script>
]]></xsl:text>

Men hold dit JS uden for dit markup, i en JS fil.
Avatar billede jokkejensen Novice
17. februar 2009 - 11:38 #4
never mind den der, fik ikke lige læst ordentligt.