Avatar billede kon1 Nybegynder
06. februar 2009 - 22:17 Der er 4 kommentarer

Skal installere xp istedet for vista på ny Acer

Hvordan kommer jeg igang med at installere xp istedet for vista?
Jeg har prøvet, men det vil ikke fordi jeg har nyere version installeret.
Avatar billede zany Nybegynder
06. februar 2009 - 22:29 #1
du kunne gå ud i en formatering? evt. hvis du har en ekstra partion kunne du installere XP på den
Avatar billede haverslev Novice
06. februar 2009 - 23:51 #2
Prøv først at tjekke på Acer`s hjemmeside, om der i det hele taget er div. drivere til XP. Hvis ikke så skal du lede efter dem enkeltvis på nettet.
http://support.acer-euro.com/drivers/downloads.html
Avatar billede Jensen DK Novice
07. februar 2009 - 13:20 #3
Hvis du har mindst SP2 på din xp installationsskive og du i bios kan deaktivere AHCI så er du godt igang med at installere xp.
Prøv at gå i BIOS og se om der står AHCI under menuen "Advanced" hvis der er, så prøv at disable den.
Avatar billede haverslev Novice
07. februar 2009 - 16:25 #4
Lidt Info ang. AHCI i BIOS - når man laver et valg, så laver man tillige også et fravalg.
Med Ahci disable tricket i bios, så siger man også nej til at kunne udføre ting som kun satadiske / sata controllere kan - f.eks at køre Hot Swap og Native Command Queuing (NCQ) - hvis det er noget man SKAL bruge, ja så skal driveren installeres.

Hvis driveren skal bruges, så vil den være på Acers hjemmeside og skal installeres, når XP installationen skriver Tryk på F6 for at installere 3. parts drivere.
http://www.riversen.dk/flash/winxp_install/install.php

Ellers kan du lave en XP cd, som indeholder driveren osv.
Kig f.eks under Leif Pedersen (mig)lavede tidligere på året....
http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no12