Avatar billede zany Nybegynder
06. februar 2009 - 21:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ATI Radeon 4550 HD skræmdriver giver memory dump ...

Hey..
Jeg er den heldige indehaver af et "VGA PCI-E 512 MB RADEON HD 4550 ASUS GDDR3". problemet med kortet er at det til tider "går ud", i den forstand at skærmen står og blinker og vista efterfølgende siger at skærmdiveren stoppede med at virke hvorefter vista har genskabt den. ca. 50% af gangene når skærmen står og blinker får jeg en blå skærm med "memory dump" hvorefter computeren genstarter.

Jeg har forsøgt at geninstallere driveren, som er hentet frisk ned fra nettet.

Min skærm er en Samsung SyncmMster 2233bw
grafikkort er: VGA PCI-E 512 MB RADEON HD 4550 ASUS GDDR3

forbindelsen mellem skærm og grafikkort kører igennem DVI

hvordan kan jeg undgå at skærmdriveren stopper med at virke og stopper med at lave memory dumps?
Er det et generelt problem med grafikkortet at den laver det nummer ?
Avatar billede haverslev Novice
06. februar 2009 - 22:58 #1
Hvor stor er din strømforsyning ?
Er det et grafikkort du har puttet i eller ?
Hvis du har puttet det i, er strøm stikket så korrekt mont.

http://ati.amd.com/products/Radeonhd4500/requirements.html
Avatar billede zany Nybegynder
06. februar 2009 - 23:32 #2
Ja det er et grafikkort jeg har sat i efterfølgende.

Forstår ikke helt hvad du mener med strømstikket ? det er jo et ePCI kort som bare skal sættes i ?

Jeg prøver dog at fortsætte lidt med dette system, da jeg lige har installeret catalyst 9.1, hvor jeg før brugte 8.12. 9.1 udkom her for et par dage siden, så det er en svipser
Avatar billede haverslev Novice
06. februar 2009 - 23:44 #3
Mente bare at de 4550 kort også skulle have en 4 benet strøm stik på - altså ikke nok med strøm fra soklen
Avatar billede zany Nybegynder
06. februar 2009 - 23:50 #4
jeg har ikke åbnet den og kigget efter, men det skulle være monteret korrekt, og tjekkede dit link fra ati/amd website, og min strømforsygning har en større kapacitet end det som der min. kræves.

problemet med at teste om det virker eller ikke virker, er at skærmen ikke går ud med faste intervaller, men går ud tilfældigt hvilket gør fejlfinding besværlig
Avatar billede zany Nybegynder
18. august 2011 - 09:43 #5
.
Avatar billede haverslev Novice
18. august 2011 - 10:02 #6
Du skal lige skrive løsningen, nu da du selv lægger svar osv.

http://www.eksperten.dk/faq#faq-4-2
Avatar billede zany Nybegynder
18. august 2011 - 10:18 #7
Lyder også helt fornuftigt. Jeg fandt dog aldrig en løsning på problemet, og problemet er ikke længere aktuelt. Sidst der er skrevet kommentar er i feb. 2009, hvorved jeg må anse emnet for ikke længere aktiv, så derfor lukkede jeg den.

Beklager at have overtrådt regler, de var ikke mig bekendt.