Avatar billede jensen363 Forsker
06. februar 2009 - 14:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Nedbryd intervaller til enkeltnumre

I en tabel har jeg følgende records :

ID  Fra  Til
A    100  102
B    600  603

Ovenstående illustrerer et interval af postnumre, som jeg gerne skulle have omkonverteret til enkeltrækker :

ID  Nr
A    100
A    101
A    102
B    600
B    601

osv.

Hvordan gøres det ?
Avatar billede usse Nybegynder
06. februar 2009 - 14:43 #1
Jamen først og fremmest skal du lave din struktur for tabelen en smule om dvs. at du skal bruge en kombineret primary key for id, nr. Så kunne du lave et lille script, der for hvert id gennemløber intervallet.. håber det gav lidt hjælp
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
06. februar 2009 - 18:46 #2
hej Jensen > har jeg ikke lavet det her for dig engang før? :-)

Er det ok med en lille funktion der gennemløber tabel1 og så indsætter i tabel2 så du får det ønskede resultat?
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
06. februar 2009 - 18:58 #3
Hvad med denne funktion. Antager at tabellerne hedder tabel1 og tabel2.

Function Transformer()

Dim db As dao.Database
Dim rs As dao.Recordset
Dim rs2 As dao.Recordset
Dim SQL As String
Dim i As Long
Set db = CurrentDb

SQL = "SELECT * FROM tabel1" 'skal den sorteres når den gennemløbes??

Set rs = db.OpenRecordset(SQL)
Set rs2 = db.OpenRecordset("tabel2")

Do While Not rs.EOF
    For i = rs!fra To rs!til
        rs2.AddNew
        rs2!ID = rs!ID
        rs2!nr = i
        rs2.Update
    Next
    rs.MoveNext
Loop

Set rs = Nothing
Set rs2 = Nothing
Set db = Nothing

End Function
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
06. februar 2009 - 18:58 #4
Hvis tabel1 er meget stor tager det lidt tid at køre det igennem.
Avatar billede jensen363 Forsker
07. februar 2009 - 17:17 #5
Tak foir hjælpen
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
07. februar 2009 - 17:37 #6
Selv tak. arbejder du stadig med postnumre/postdanmark og løsninger til det område?
Avatar billede jensen363 Forsker
07. februar 2009 - 17:48 #7
Nej, jeg har ikke været i Post Danmark i snart 2 år. Arbejder nu i sommerhusudlejningsbranchen