Avatar billede c3-rp Nybegynder
05. februar 2009 - 14:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vista mister forbindelsen

Jeg har netop fået mig en Dell dual-core PC med Vista. I løbet af 3 dage fik jeg installeret alt det nødvendige på den, vha. remote desktop fra min gamle maskine. Da jeg i dag fra morgnen så tager springet og kobler skærm og tastatur til maskinen, laver den en underlig opførsel. Efter 30-60 minutter, mister jeg forbindelsen til routeren. For at få den i gang igen, skal jeg boote ind i fejlsikret tilstand, logge på den lokale konto (jeg kører på domæne ellers), og genstarte. Så virker den en times tid igen.

Det underlige er så, at jeg nu er skiftet tilbage til at styre den via remote desktop og her virker alt fint?

Windows loggen giver mig ingen svar.
ipconfig /release og /renew hænger blot i kommando-prompten.
Windows fejl-diagnostic beder mig kontakte min administrator (!).
Når denne opførsel starter, så hænger skrivebordet uden at jeg kan starte programmer eller joblisten. Efter 10 min kommer den til "Lukker computeren.." skærmen, som den bliver ved, indtil jeg tager strømmen.

Nogen ideer?
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
11. februar 2009 - 00:17 #1
Der er et eller andet som siger mig, at problemet ligger i at Dell maskinen er installeret via RDP, er det korrekt?

Hvis det er det, så må det have noget rettigheder at gøre! Altså at Dell maskinen nedarver dine rettigheder fra RDP maskinen, og når du så vil køre direkte, uden RDP, så kan Dell maskinen ikke finde ud af det.

En anden ting jeg tænker på, er om din RDP maskine er en XP?
Er det så XP eller Vista-drivere og -software du har installeret?

Prøv evt. at køre denne guide:

http://vistaguide.dk/?Tips/SlaaSuperAdministratorAccountTil/494

Der er også: START->KØR->netplwiz
Er din user "Debugger Users", så vil du med fordel kunne melde ind i Admin-gruppen.

Good luck

Mr.Athlon(Som kører Intel Viiv Quad Core)
Avatar billede c3-rp Nybegynder
11. februar 2009 - 11:46 #2
Ja, stortset hele maskinen er installeret via RDP (fra en maskine der kører XP). At det er et rettighedsproblem lyder som en meget fornuftig forklaring på hele situationen. Godtnok er det samme domæne-bruger på XP maskinen, som det er på Vista maskinen.

Der kan muligvis godt være kommet XP drivere ind, men jeg har selvfølgelig gået efter Vistas, når jeg havde chancen.

Jeg kan desværre ikke køre over Super Administrator kontoen, da jeg _skal_ bruge min domæne bruger. Domæne-brugeren er Administrator.

Jeg har forsøgt at afinstallere de fleste programmer, og observerede også en ændring i Vista maskinens opførsel. Først mistede den forbindelsen øjeblikkeligt - efter jeg fik fjernet/installeret flere programmer, er jeg nu i stand til at køre den i op til 2 timer før den mister forbindelsen. Jeg har ikke ville afinstallere/installere SVN, Visual Studio samt få andre store programmer, pga. tidspres. Min plan er at give fortabt og lave en geninstallation, selvom det er et hyr med vores udviklingsmaskiner, da de skal specialopsættes ifm. vores webløsning.

Jeg takker mange gange for dit detaljerede svar og eye-opener :)
Avatar billede c3-rp Nybegynder
01. april 2009 - 15:51 #3
Jeg har nu geninstalleret maskinen, med Vista igen og denne gang rent (uden RDP). Men det samme sker igen - efter et par timer, mister jeg netforbindelsen og intet jeg forsøger, afhjælper problemet. Kun en genstart kan få gang i den i et par timer igen.

Jeg har heller ikke installeret nogen Dell drivers (som før var præ-installeret). Oplever jeg et hardware-buggy netkort?
Avatar billede c3-rp Nybegynder
01. april 2009 - 16:10 #4
Jeg lod mærke til at CDrom drevet ikke fungerede. Den CD jeg havde sat i (Dell Resource CD) viste den som blank, og spurgte om jeg ville formatere/slette den. Efter en genstart, virkede den dog igen (og mit net var tilbage)
Avatar billede c3-rp Nybegynder
18. august 2010 - 11:42 #5
Det kom aldrig til at virke. Jeg købte et nyt netkort og satte i og problemet blev løst.