Avatar billede ladefoged Nybegynder
05. februar 2009 - 13:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Linjeskift i mssql sætninger

Hej jeg har et ganske simpelt sprøgsmål.

Jeg har kodet php i mange år hvor jeg altid har brugt linjeskift i mine sql sætninger for at fremme læsbarheden, men nu er jeg ved at lave et par små projekter i C# men det kan jeg ikke udmilbart lave  linjeskift i mine sql sætninge, så mit spørgsmål lyder.

Hvordan laver jeg linjeskift i mine sql sætninger, så min kode kommer til at se ud som følgende.

sqlStr.CommandText = "
SELECT
VENDTABLE.NAME AS kreditornavn

FROM
VENDTABLE
";
Avatar billede aaberg Nybegynder
05. februar 2009 - 15:51 #1
Hvis du skriver et @ forand strengen, tager den linjeskift med.

sqlStr.CommandText = @"
SELECT
VENDTABLE.NAME AS kreditornavn

FROM
VENDTABLE
";
Avatar billede ladefoged Nybegynder
05. februar 2009 - 17:02 #2
Mange tak, det var lige det jeg søgte.

Smider du et svar, så sender jeg lidt point i din retning.
Avatar billede aaberg Nybegynder
06. februar 2009 - 08:39 #3
:-)