Avatar billede glenn007 Nybegynder
04. februar 2009 - 20:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

indsætte i array en efter en

Hejsa,

Sidder og indlæser en stor teskt fil linie for line og ønsker de holdes i et array så jeg hurtigt kan slå op i data uden at indlæse fra tekstfilen igen da det er opslag der ofte foretages. Men ved ikke hvordanjeg skal grib det an andet end jeg har lavet dette

while (!sr.EndOfStream)
            {
                woord = sr.ReadLine();

// og her skal den indsætte liniens indhold i array
// kan jeg bare gøre noget alla sådan herunder ?

int[] numbers = {woord}; //
Avatar billede skov_p Praktikant
04. februar 2009 - 20:45 #1
Anvend en List<string> hvor du tilføjer linje for linje

string line;
while(null != (line = sr.ReadLine())){
  list.Add(line);
}

string s = list.Find(delegate(string s){ return s.contains("hej");});

s vil nu inde holde den første linje fra filen der indeholder 'hej'
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2009 - 20:49 #2
List<string> er formentlig den bedste loesning.

Men:

string[] lines = sr.ReadToEnd().Split("\r\n".ToCharArray(), StringSplitOptions.RemoveEmptyEntries));

var en anden mulighed.
Avatar billede glenn007 Nybegynder
04. februar 2009 - 21:13 #3
okey, jeg vælger så list løsningen fra skov_p  hvis den er bedst, men hvprfor er den bedst... er den mere hurtig at afvikle eller hvordan.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2009 - 21:19 #4
Med List<> kan du senere nemt slette en linie eller tilfoeje en linie. det er noget mere besvaerligt med et gammeldags array. Saa medmindre du er 112% sikker paa at antal elementer ikek skal aendres et andet sted i programmet, saa ar List<string> bedre end string[].
Avatar billede skov_p Praktikant
05. februar 2009 - 08:38 #5
List<> indeholder også en del faciliteter til bl.a. at søge efter indhold eller slette og indsætte
Avatar billede glenn007 Nybegynder
05. februar 2009 - 11:49 #6
tak for hjælpen gutter.

point til Skov_p i denne omgang :)