Avatar billede meganight Nybegynder
04. februar 2009 - 13:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Uddrag af Table fra Database.

Hej jeg sidder på "The Egde" af mit projekt..
Men jeg er løbet ind et fandes til problem, jeg forklare..

Jeg er i gang med en ASP.net side i C#, som henter informationer ud af en Web Service, de informationer bliver oversat til menneskeligt sprog og sat pænt op..

Nu for at spare penge da det koster 12 øre hver gang den henter disse oplysninger, gemmer den dem i en Database i 24 timer, så de kan genbruges en hel dag..
Disse informationer bliver gemt i en SQL Database, med alt fra Navn til Adresse..

Når jeg så søger på et ID, skal den hive alle disse informationer ud igen i stedet for at hente nye.. mit problem her er, at jeg simpelhen ikke kan få den til at hente det ud, kan fint få den til at gå hver Coloum igennem og hente navnet på den ud, men hvis jeg beder den hente Infoen i Columen så siger den "No data is present"

Mening er at jeg gerne vil have hver information ind i en Array eller en List, som derefter kan smides ind i sine tilhørende Lable.Text på den på gældne side, pt køre jeg bare en string, som jeg ændre hvis det kommer til at virke.

Her er min kode, som ikke fungere.

if (entryExist == true)
        {
            myReader.Close();
            myReader = null;
            SqlCommand myCommand2 = new SqlCommand("Select * from PNRSaves
            WHERE PNR =" + sqlNr, myConnection);
            myReader = myCommand2.ExecuteReader();
            System.Int32 _columncount = myReader.FieldCount;

            for (System.Int32 iCol = 0; iCol < _columncount; iCol++)
            {
                infoSql += iCol.ToString();
                infoSql += myReader.GetSqlValue(iCol).ToString();
            }

PNR Nummeret er Specialt og der findes altid kun en Table som den kan få ud af det..
Har i nogle ideer, til hvad jeg gør forkert ?.. stil gerne sprøgsmål
Avatar billede nielle Nybegynder
04. februar 2009 - 14:12 #1
Den mest nærliggende tanke er at der er noget galt med dit sql-udtryk. Måske indeholder det noget andet end du forventer. Prøv derfor en debug-udskrift:

        if (entryExist == true)
        {
            string sql = "SELECT * FROM PNRSaves WHERE PNR = " + sqlNr;
            Response.Write("DEBUG: " + sql)

            SqlCommand myCommand2 = new SqlCommand(sql, myConnection);

            myReader = myCommand2.ExecuteReader();
            System.Int32 _columncount = myReader.FieldCount;

            infoSql = "";
            for (System.Int32 iCol = 0; iCol < _columncount; iCol++)
            {
                infoSql += iCol.ToString();
                infoSql += myReader.GetSqlValue(iCol).ToString();
            }

            myReader.Close();
            myReader = null;
        }
Avatar billede kalp Novice
04. februar 2009 - 14:25 #2
du skal kalde Read()

myReader.Read()

men det giver kun en række.. så læg den ind i en løkke:)
Avatar billede kalp Novice
04. februar 2009 - 14:26 #3
normal skriver jeg selv sådan her.

while(myReader.Read()){

}
Avatar billede meganight Nybegynder
04. februar 2009 - 14:33 #4
For helvede Kalp.. sjovt nok det eneste jeg ikke havde prøvet.. havde endda gjort det komplet omvendt og fået en ud..

Det virkede.. ferdamnt at det skal være så simpelt nogle gange :D

Smid du et Svar, det virker perfekt nu.
Avatar billede kalp Novice
04. februar 2009 - 14:34 #5
muligvis dette du vil

if (entryExist == true)
        {
            myReader.Close();
            myReader = null;
            SqlCommand myCommand2 = new SqlCommand("Select * from PNRSaves
            WHERE PNR =" + sqlNr, myConnection);
            myReader = myCommand2.ExecuteReader();
            System.Int32 _columncount = myReader.FieldCount;
while(myReader.Read()){
            for (System.Int32 iCol = 0; iCol < _columncount; iCol++)
            {
                infoSql += iCol.ToString();
                infoSql += myReader.GetSqlValue(iCol).ToString();
            }

Avatar billede meganight Nybegynder
04. februar 2009 - 14:36 #6
Jeps.. den smule fandt jeg heldigvis selv frem til.. den spytter hele lortet ud nu.. dejligt. nyd dine poing.
Avatar billede kalp Novice
04. februar 2009 - 14:38 #7
selv tak og tak for points - sætter mig hen og tæller dem med det samme:P