Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2009 - 21:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

MSSQL Express og ASP

Hej.
Jeg står og vil skifte over til MSSQL Express data min access database er begyndt at kage lidt da jeg tror der er for mange kald til den.

Kender ikke så meget til MSSQL og vil lige hører om det er til at skifte, eller det kræver rimelig meget for at få ens kode til at fungerer?

Hvis det f.eks. kun er måden jeg åbner databasen på, så har jeg nedenstående, hvad skal det så ændres til?

Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
strSQL = "SELECT * FROM seneste WHERE visnyhed < 3 ORDER BY tid DESC, id DESC"
strDSN = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source="&Server.MapPath("/database/database.mdb")
rs.Open strSQL, strDSN, 1

Mvh.
Henrik
Avatar billede keysersoze Guru
03. februar 2009 - 21:14 #1
Det første i hvert fald er at ændre din connectionstring - på connectionstrings.com kan du se hvordan og måske har webhotellet også eksempler.

Derudover kan der være enkelte syntaks-forskelle på hvordan din SQL skal være - det hedder selvfølgelig stadig SELECT, UPDATE og DELETE men du bliver nødt til at køre alle funktioner igennem og se hvad der evt fejler.
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2009 - 21:38 #2
Okay, tak for det.
Jeg prøver lige at kigge på connectionstrings.com.
Mit webhotel har desværre ikke noget da jeg har fået en didikeret server, så står på egen fod.. puha.. :-(  ;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
03. februar 2009 - 21:45 #3
Du skal bruge noget a la:

Set con = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
con.Open "Provider=SQLOLEDB;Data Source=dinpc\SQLEXPRESS;Initial Catalog=dindatabase;Integrated Security=SSPI;"
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rs.Open "SELECT ...",con
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2009 - 21:49 #4
Hej Arne.
Tak, jeg prøver lige om jeg kan få det til at fungerer som du har skrevet det.. :-)
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2012 - 11:56 #5
Svar
Avatar billede keysersoze Guru
20. november 2012 - 12:10 #6
tak for hjælpen...
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2012 - 13:12 #7
Jeg fik at vide jeg skulle lukket mine indlæg, så troede det var måden at gøre det på når der ikke var noget svar.
Beklager meget. Kan jeg lave det om, så får du naturligvis point. Det var ikke for at være utaknemmelig for din hjælpe, sætter jeg stor pris på! :-)
Så kan du lave svar, så gør det endeligt.
Avatar billede keysersoze Guru
22. november 2012 - 18:36 #8
Hvis en rigtig løsning er givet som en kommentar i stedet for et svar kan man jo bede om et svar.

Jeg overlever nok de point.