Avatar billede thomas_n Nybegynder
03. februar 2009 - 10:34 Der er 2 kommentarer

Tjek af TCP forbindelse

Hej,

Jeg har en TCP klient, der modtager data fra en TCP server. Klienten afleverer aldrig data til serveren.

Jeg vil gerne løbende kontrollere at klienten har forbindelse til serveren.
I VB6 kunne man tjekke dette ved at skrive:
If Winsock1.State = sckConnected then...

Jeg har forsøgt med: If clientSocket.Connected =  True..., men jeg har kun fået denne kontrol til at virke, under etableringen af forbindelsen til min TCP server.
Når forbindelsen er etableret og efterfølgende bliver afbrudt og jeg tjekker den med clientSocket.Connected, så får jeg besked om at der er forbindelse.

Nogen der kan hjælpe med en løsning?

V.h.
Thomas
Avatar billede arne_v Ekspert
05. februar 2009 - 17:03 #1
Hvis ikke forbindelsen lukkes paent er det svaert at detecte at den anden ende er vaek.

Send en keep alive message hver X sekunde og mangler den efter 2*X sekunder, saa betragt connection som doed.
Avatar billede thomas_n Nybegynder
09. februar 2009 - 12:38 #2
Har du et eksempel på en keep alive funktion? jeg har googlet efter en løsnig, men har kun fundet et eksempel jeg ikke har kunnet gennemskue..!