Avatar billede yalayala Nybegynder
03. februar 2009 - 09:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Upload er billeder virker i Visual Studio men ikke på server ?

Hey boy's and girl's :P

Har lavet en funktion til at uploade billeder og derefter komprimere dem, som virker når jeg køre den igennem Visual Studio uden problemer. Men når jeg så køre den fra serveren(Curanet) får jeg fejlen
fejl_1, som jeg har sat den til at retunere hvis "If File.Exists(fileUpload1.FileName) Then" ikke går igennem.

Hvis jeg så fjerner denne if sætning får jeg denne fejl ved upload af billede

An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.IO.FileNotFoundException: qwe.jpg

Source Error:

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.

Stack Trace:

[FileNotFoundException: qwe.jpg]
  System.Drawing.Image.FromFile(String filename, Boolean useEmbeddedColorManagement) +379411
  System.Drawing.Image.FromFile(String filename) +6
  UploadThumb.UploadFil(HttpPostedFile fileUpload1, String OutputPath) +292
  Admin_DMMD.btnUpload_Click(Object sender, EventArgs e) +509
  System.Web.UI.WebControls.Button.OnClick(EventArgs e) +111
  System.Web.UI.WebControls.Button.RaisePostBackEvent(String eventArgument) +110
  System.Web.UI.WebControls.Button.System.Web.UI.IPostBackEventHandler.RaisePostBackEvent(String eventArgument) +10
  System.Web.UI.Page.RaisePostBackEvent(IPostBackEventHandler sourceControl, String eventArgument) +13
  System.Web.UI.Page.RaisePostBackEvent(NameValueCollection postData) +36
  System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +1565

---------------------------------
String jeg sender til min funktion:

objUploadImg.UploadFil(fulFileKategori.PostedFile, Server.MapPath("Images\"))
---------------------------------

Public Class UploadThumb

    Function UploadFil(ByVal fileUpload1 As System.Web.HttpPostedFile, ByVal OutputPath As String) As String
        OutputPath = OutputPath & "Thumbs\"
        If Not (fileUpload1 Is Nothing) Then
            If File.Exists(fileUpload1.FileName) Then
                Dim filename As String = Path.GetFileNameWithoutExtension(fileUpload1.FileName)
                Dim counter As Integer = 0
                Dim strFileName As String = String.Empty

                While (True)

                    counter += 1
                    strFileName = filename & "_" & counter.ToString() + Path.GetExtension(fileUpload1.FileName)

                    strFileName = Replace(strFileName, "-", "_")
                    strFileName = Replace(strFileName, " ", "_")
                    strFileName = Replace(strFileName, "æ", "ae")
                    strFileName = Replace(strFileName, "ø", "oe")
                    strFileName = Replace(strFileName, "å", "aa")

                    If File.Exists(OutputPath & "ThumbMedium_" & strFileName) = False Then
                        Exit While
                    End If

                End While

                Dim bm As Bitmap = System.Drawing.Image.FromFile(fileUpload1.FileName)

                Dim newWidth As Integer = (85 / bm.Height) * bm.Width

                Dim resized As Bitmap = New Bitmap(newWidth, 85)

                Dim g As Graphics = Graphics.FromImage(resized)

                g.InterpolationMode = InterpolationMode.HighQualityBicubic
                g.PixelOffsetMode = PixelOffsetMode.HighQuality
                g.CompositingQuality = CompositingQuality.HighQuality

                g.DrawImage(bm, New Rectangle(0, 0, resized.Width, resized.Height), 0, 0, bm.Width, bm.Height, GraphicsUnit.Pixel)

                Dim StrNewFilePath As String = OutputPath

                g.Dispose()

                Dim newFilename As String = StrNewFilePath & strFileName 'For the Database'
                Dim newStrFileName As String = StrNewFilePath & "ThumbMedium_" & strFileName

                resized.Save(newStrFileName, ImageFormat.Jpeg)

                Return strFileName

            End If

        Return "Fejl_2"

    End Function

---------------------------------------

Mange tak :D super forum!
Avatar billede aaberg Nybegynder
03. februar 2009 - 13:09 #1
Jeg vil tro at din fejl sker her:
Dim bm As Bitmap = System.Drawing.Image.FromFile(fileUpload1.FileName)

fileUpload1.FileName indeholder et filnavn til en fil som ligger på din computer. Dette er f.eks. c:\billede.jpg. Serveren vil altså se på c:\billede.jpg på serverens harddisk, og der finder den selvfølgelig ingenting.

Brug i stedet:
Dim bm As Bitmap = System.Drawing.Image.FromStream(fileUpload1.FileContent)
Avatar billede yalayala Nybegynder
04. februar 2009 - 08:41 #2
Du en skat :P !

Virker nu med denne sætning:

Dim bm As Bitmap = System.Drawing.Image.FromStream(fileUpload1.InputStream)

slettede også nedestående sætning da det jo kun virker lokalt Da det jo er lokalt på min pc:

If File.Exists(fileUpload1.FileName) Then

Du altid behjælpsom - tak :)
Avatar billede aaberg Nybegynder
04. februar 2009 - 09:01 #3
Jeg smider et svar :-)