Avatar billede yetimaster Nybegynder
02. februar 2009 - 11:42 Der er 1 kommentar

Indsætte værdi i et tag

Jeg prøver at oprette et XSL transformation sheet for at ændre layoutet på en XML fil.

Original XML :
<Field Name="Fakturanummer" Type="invoicenumber">123456</Field>

Ønsket resultat: <Field1 v="123456"/>

Min kode indtil videre er som følger:
<Field1 v="

<xsl:for-each select="Documents/Document/Invoice/Fields/Field">
<xsl:if test="@Type='invoicenumber'">
<xsl:value-of select="."/>
</xsl:if>
</xsl:for-each>

"/>

Dette fejler, sikkert pga. at mine xsl tags er inde i en UAFSLUTTET tag fra  <Field1 v="
Hvordan får jeg værdien ”123456” ført fra en originale XML fil over til mit ønskede resultat?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. februar 2009 - 03:02 #1
Noget a la:

<xsl:template match="Documents/Document/Invoice/Fields/Field[@Type='invoicenumber']">
    <Field1>
        <xsl:attribute name="v">
            <xsl:value-of select="."/>
        </xsl:attribute>
    </Field1>
</xsl:template>

gætter jeg på.