Avatar billede wedia Nybegynder
01. februar 2009 - 14:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

oprettelse af Dir i root

Hej Eksperter,

Jeg her et lille problem, jeg har en funktion der opretter nye "Dir" på mit site og den virker fint. Men mit problem er at jeg ikke kan finde ud af hvordan jeg får den til at oprette Dir ude i roden af mit side, jeg kan god få den til det hvis jeg skriver stien statisk ind i funktionen men jeg vil gerne kunne flytte funktionen over på andre sites, så jeg vil gerne kunne fange stien dynamisk. Jeg har prøvet med Server.MapPath men da den side hvor funktionen køre på ikke ligger i roden bliver det nye Dir ikke oprettet i roden men i det under Dir hvor siden ligger. jeg har også prøvet med denne funktion:

public string GetApplicationPath()
    {
        string applicationPath = "";

        if (System.Web.HttpContext.Current.Request.Url != null)
            applicationPath = System.Web.HttpContext.Current.Request.Url.AbsoluteUri.Substring(
            0, System.Web.HttpContext.Current.Request.Url.AbsoluteUri.ToLower().IndexOf(
              System.Web.HttpContext.Current.Request.ApplicationPath.ToLower(),
              System.Web.HttpContext.Current.Request.Url.AbsoluteUri.ToLower().IndexOf(
              System.Web.HttpContext.Current.Request.Url.Authority.ToLower()) +
              System.Web.HttpContext.Current.Request.Url.Authority.Length) +
            System.Web.HttpContext.Current.Request.ApplicationPath.Length);
        return applicationPath + "/";
    }

men hvis jeg bruger den retuneret "applicationPath" får jeg en fejl der siger at
Directory.CreateDirectory ikke understøtter Url stier. Så er der nogle der kan hjælpe!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. februar 2009 - 15:20 #1
Du kunne tage Server.MapPath og fjerne det sidste mappenavn. Men hvad er der galt i at bruge selve stien, fx fra web.config?
Avatar billede wedia Nybegynder
10. november 2010 - 14:09 #2
lukker