Avatar billede ng-km Nybegynder
01. februar 2009 - 14:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få windowStateChanged til at virke

Jeg har implementeret WindowAdapter i en GUI-klasse, og kan få næsten alle underliggende metoder til at fungere (closing, activated iconified osv.) men jeg får ikke noget respons fra windowStateChanged. Jeg skal bruge den til at gøre nogle ting for mig når brugeren har ændret størrelsen på vinduet/framen.

Hvordan får jeg den til at virke, eller er der en anden metode jeg kan bruge til at få udført nogle metodekald når vinduet har ændret størrelse?
Avatar billede _carsten Nybegynder
01. februar 2009 - 15:45 #1
Du skal bruge en ComponentListener for at fange den

Eksempel:

public class Resize extends javax.swing.JFrame {

    public Resize() {
        initComponents();
    }

    private void initComponents() {

        info = new javax.swing.JLabel();

        setDefaultCloseOperation(javax.swing.WindowConstants.EXIT_ON_CLOSE);
        addComponentListener(new java.awt.event.ComponentAdapter() {
            public void componentResized(java.awt.event.ComponentEvent evt) {
                info.setText(evt.paramString());
            }
        });
        getContentPane().setLayout(new java.awt.FlowLayout());

        info.setText("");
        getContentPane().add(info);

        pack();
    }

    public static void main(String args[]) {
        java.awt.EventQueue.invokeLater(new Runnable() {
            public void run() {
                new Resize().setVisible(true);
            }
        });
    }

    private javax.swing.JLabel info;
}
Avatar billede ng-km Nybegynder
01. februar 2009 - 17:16 #2
Tak for hjælpen

Kan du evt fortælle mig hvad man skal bruge windowStateChanged til hvis den ikke udløser en event?
Avatar billede _carsten Nybegynder
01. februar 2009 - 20:50 #3
Du bruger den når du skal lytte på/indentificere en windowEvent, det kan være en af nedenstående

WINDOW_ACTIVATED, WINDOW_CLOSED, WINDOW_CLOSING, WINDOW_DEACTIVATED,
WINDOW_DEICONIFIED, WINDOW_FIRST, WINDOW_GAINED_FOCUS, WINDOW_ICONIFIED,
WINDOW_LAST, WINDOW_LOST_FOCUS, WINDOW_OPENED