Avatar billede bonaparte Nybegynder
31. januar 2009 - 14:28 Der er 7 kommentarer

css - bjælke til at lægge sig i top og bund

Hejsa

Hvordan gør jeg, at min top og bundbjælke lægger sig automatisk i henholdsvis top og bund? Toppen er umidelbart ikke et problem, men bundbjælken kan jeg ikke få til at blive i bunden (hvilket selvfølge også skal gælde når skærmstørrelsen ændre sig..

Derudover vil jeg gerne have mit content imellem disse bjælker automatisk altid at centrere sig (hvilket det hellere ikke gør).

Jeg har groft gjort sådan:

<div id="Maincontent">
  <div id="top-bjælke"></div>
    <div id="content">
      <div id="leftcontent">
      </div>
      <div id="rightcontent">
      </div>
  <div id="bund-bjælke"></div>
</div>

Jeg har sat margin til auto og på min top & bund-bjælke har jeg sagt at breden skulle være auto

Der er et eller andet jeg har overset:)
Avatar billede jokkejensen Novice
31. januar 2009 - 14:35 #1
Start med en wrapper, du har 100% høj, lig en wrapper mere deri, med padding fra top og bund på højden af hhv toppen og bunden. positioner så top og bund absolut inde i wrapperen.

/J
Avatar billede bonaparte Nybegynder
31. januar 2009 - 14:41 #2
Jeg skal lige sige, at jeg kun har problmet i Firefox.. Ved ikke om det ændre noget ved det du har svaret? :)
Avatar billede bonaparte Nybegynder
31. januar 2009 - 15:41 #3
Det var lidt bedre:)

Den fungere fint i explorer, bare ikke i firefox. Der ligger footeren sig stadig i toppen, dog rykket lidt ned? jeg har givet min header og Footer absolut kordinatet. Skal jeg give Footer et bestemt kordinat?

Og mit mainContent centrer sig stadig ikke.

Her er en nøjagtig kopi af min opbygning:

<body>
  <div id="MainWrapper">
    <div id="Wrapper">
      <div id="Header"></div>
        <div class="MainContent">
        <div class="ContentRightOverskrift"><h1>aaaaaaaaaaaaaaaaaa</h1></div>
        <div class="LeftContent"></div>
        <div class="ContentRight"></div>
    </div>
        <div id="Footer"></div>
  </div>
</body>
Avatar billede bonaparte Nybegynder
31. januar 2009 - 16:05 #4
Så er der kun et problem tilbage:D

Det med centreringen er på plads!

Så jeg mangler bare at få hjælp til, at få min Footer nederst på siden??
Avatar billede bonaparte Nybegynder
31. januar 2009 - 18:31 #5
Så lige at det ikke var helt korrekt, det jeg havde lagt ud.

Her er det korrekte:

<body>
  <div id="MainWrapper">
    <div id="Header"></div>
      <div id="Wrapper">
        <div class="MainContent">
        <div class="ContentRightOverskrift"><h1>aaaaaaaaaaaaaaaaaa</h1></div>
        <div class="LeftContent"></div>
        <div class="ContentRight"></div>
    </div>
        <div id="Footer"></div>
  </div>
</body>
Avatar billede bonaparte Nybegynder
04. februar 2009 - 11:17 #6
Hallo:)

Er der nogen der kan hjælpe?

Jeg har virkelig brug for, at få min blå nederste bjælke (footer)til at lægge sig til den nederste del af browservinduet..
Avatar billede jokkejensen Novice
09. februar 2009 - 17:30 #7
Den skal ind i wrapperen, og du giver så samme padding i bunden af wrapperen som footeren er høj, positioner så footeren inde i wrapperen med

bottom: 0px;
left:0px;

/J