Avatar billede sbahn Nybegynder
31. januar 2009 - 01:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Include afbryder afvikling?

Hej,

Jeg har funktioner.php:

<?php
  function am2dk($d)
  {
    return substr($d,-2).'.'.$d{5}.$d{6}.'.'.substr($d,0,4);
  }
  function dk2am($d)
  {
    return substr($d,-4).'-'.$d{3}.$d{4}.'-'.substr($d,0,2);
  }
  function tilladt($alder,$dreng,$discid)
  {
    ...
  }
?>

og i samme folder

test.php:
<?php
include( 'funktioner.php' );
echo '<form action="visResume.php?startdag=startdag?slutdag=slutdag method="post">';
echo '<td>V&aelig;lg periode (i formatet mm.dd.åååå):<br>';
echo 'Fra: <input name="startdag" type="text" value="01.01.1998"><br>';
echo 'Til: <input name="slutdag" type="text" value='.am2dk(date('Y-m-d')).'></td><br>';
echo '<input type="submit" value="Vis"></form>';
?>

test.php viser en blank skærm, formodentlig fordi funktioner.php ikke kan findes. Thi hvis
include( 'funktioner.php' );
fjernes, vises formen indtil den linie hvor funktionen fra funktioner.php skal bruges. Jeg har også prøvet med "" i stedet for '', uden parenteser om 'funktioner.php', uden mellemrum rundt om "funktioner.php", men jeg er overbevist om, at min fejl er simpel at korrigere, for det virkede tidligere på dagen inden jeg overskrev en velfungerende version.

PÅ forhånd mange tak.
Avatar billede zips Juniormester
31. januar 2009 - 01:28 #1
Din fejl ligger i dette.
{
...
}
Avatar billede sbahn Nybegynder
31. januar 2009 - 10:01 #2
Ja, det er sandt. Der var en simpel syntaksfejl i den meget lange funktion tilladt(). Tak.
Avatar billede sbahn Nybegynder
25. juni 2009 - 20:30 #3
lukkes