Avatar billede viggosmor Nybegynder
30. januar 2009 - 17:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Placering af flash galleri-hjælp

Hejsa

Har downloadet en fla fil bla, med et xml baseret flash galleri.

Som i kan se her:

http://soederberg-indretning.dk/ny/galleri

under galleri,
vises galleriet godt nok, men det er placeret yderst uhensigtsmæssigt, jeg har forsøgt at rykke om på de forskellige mc´s men dette hjalp intet, så har jeg været inde i AS får at se om der der er noget der angiver placering af galleriet, men kan ikke gennemskue hvad og hvor, men mener det må være under loaderens as, som jeg lige viser koden af her:

import flash.events.*;
import flash.filters.*;
import flash.net.URLRequest;
import flash.net.URLVariables;
import flash.events.IOErrorEvent;
import caurina.transitions.Tweener;
import caurina.transitions.properties.FilterShortcuts;
FilterShortcuts.init();

//set all variables
var speed = 1.5; //speed of animation 1.5 seems good
var delayTime = .1; //amount of pause in between images, .1 is a good pause.
var transVar="easeOutExpo"; //set animation ease equation
var speedThumb = 1.3;
var thumbDelay = 2;
var arrowPosition1 = 20;
var arrowPosition2 = 500;
var thumbsPosition1 = 100;
var thumbsPosition2 = 180;
var thumbsPosition3 = 260;
var thumbsPosition4 = 340;
var thumbsPosition5 = 420;

//the rest of these just declare themselves
var whichDirection = 1;
copy.alpha = 0;
var numOfImages = 90;
var imgNum = 0;
var noClicking = 0;
var moving = 0;
var toggleTarget = 1;
var targetClip = holderClip1;

var mHolder:MovieClip = new MovieClip();
addChild(mHolder);

function ImageLoad(u:String,target,Ypos,Xpos){
    if(toggleTarget == 1){
        holderClip1.removeChildAt(0);
        targetClip = holderClip1;
    }else if(toggleTarget == 2){
        holderClip2.removeChildAt(0);
        targetClip = holderClip2;
    }
    var _loader:Loader = new Loader();
    var request:URLRequest = new URLRequest(u);
    _loader.load(request);
    targetClip.addChild(_loader);
    _loader.contentLoaderInfo.addEventListener(ProgressEvent.PROGRESS, loadProgress);
    _loader.contentLoaderInfo.addEventListener(Event.COMPLETE, completeHandler);
    _loader.contentLoaderInfo.addEventListener(IOErrorEvent.IO_ERROR, errorHandler);

}

function loadProgress(event:ProgressEvent):void {
    var percentLoaded:Number = event.bytesLoaded/event.bytesTotal;
    percentLoaded = Math.round(percentLoaded * 100);

    if(percentLoaded > 0 && percentLoaded <95){
        noClicking = 1;
    } else{
        noClicking = 0;
    }
    if(percentLoaded > 10){
        preLoader.alpha = 100;
    } else{
        preLoader.gotoAndPlay(1);
        preLoader.alpha = 0;
    }

function finished() {moving = 0;}

function completeHandler(event):void {
    copy.alpha = 0;
    copy.textFieldB.htmlText = COPYS[increment];
    Tweener.addTween(copy, {alpha:1, time:2, delay:delayTime, transition:transVar});

    preLoader.alpha = 0;
    moving = 1;

            if(toggleTarget == 1){
                setChildIndex(holderClip1,getChildIndex(holderClip2));
                holderClip1.x = 0;
                holderClip1.alpha = 0;
                Tweener.addTween(holderClip1, {x:0, time:speed, transition:transVar, delay:delayTime, onComplete:finished});
                Tweener.addTween(holderClip1, {_Blur_blurX:300,_Blur_blurY:300,_Blur_quality:2, time:0, transition:transVar});
                Tweener.addTween(holderClip1, {_Blur_blurX:0,_Blur_blurY:0,_Blur_quality:2, time:speed+2, transition:transVar});
                Tweener.addTween(holderClip1, {alpha:1, time:speed, transition:transVar});
            } else if(toggleTarget == 2){
                setChildIndex(holderClip2,getChildIndex(holderClip1));
                holderClip2.x = 0;
                holderClip2.alpha = 0;
                Tweener.addTween(holderClip2, {x:0, time:speed, transition:transVar, delay:delayTime, onComplete:finished});
                Tweener.addTween(holderClip2, {_Blur_blurX:300,_Blur_blurY:300,_Blur_quality:2, time:0, transition:transVar});
                Tweener.addTween(holderClip2, {_Blur_blurX:0,_Blur_blurY:0,_Blur_quality:2, time:speed+2, transition:transVar});
                Tweener.addTween(holderClip2, {alpha:1, time:speed, transition:transVar});
            }

        if(toggleTarget == 1){
            toggleTarget = 2;
        }else if(toggleTarget == 2){
            toggleTarget = 1;
        }

Kan se der er nogen variabler til thumbnail placering men ikke til loaderen???

Kan I gennemskue den?

Ligeledes så forbliver galleriet på siden, når man trykker på en anden knap, og kommer ind på en anden side.
Avatar billede viggosmor Nybegynder
04. februar 2009 - 10:04 #1
Hmmm øv
Avatar billede arnums Nybegynder
17. februar 2009 - 14:25 #2
Load den ind i et tomt MC, så kan du selv bestemme placeringen.