Avatar billede bakkers Nybegynder
30. januar 2009 - 08:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Script timer ud

Hej

Jeg har et problem med at jeg har et script der timer ud inden det når at blive færdig. Hvordan omgår jeg den timeout frist der er på et webhotel.

Jeg henter noget fra basen og så laver jeg en while løkke der skal igennem alt det jeg finder, og det kan den ikke nå inden timeout.

Håber der er nogle der lige har et forslag til en smart måde at løse det på.
Avatar billede keysersoze Guru
30. januar 2009 - 09:17 #1
og du har selvfølgelig forsøgt med Server.ScriptTimeout?
Avatar billede bakkers Nybegynder
30. januar 2009 - 09:48 #2
Nej det har jeg ikke, kan jeg så bare sige at den skal have 20 min inden den timer ud eller vil det give nogle problemer?

Men jeg vil naturligvis helst gøre det på en måde så jeg ikke støder på timeout da om et år vil det job jeg kører være endnu tungere.
Avatar billede keysersoze Guru
30. januar 2009 - 09:54 #3
første forsøg vil i hvert fald være at sætte den uden at jeg dog kan huske hvad der er max tid på den - Server.ScriptTimeout = NumSeconds

Men hvis jobbet tager 20 minutter lyder ASP som værende en meget dårlig tilgang til det - hvad det kan være et alternativ er selvfølgelig svært at svare på, måske en stored procedure?
Avatar billede bakkers Nybegynder
30. januar 2009 - 09:58 #4
Det var bare lige et eksempel, jeg tror jobbet tager et minut, men kan blive større.

Det vil sige at før jeg går igang med at køre det job så kalder jeg bare Server.ScriptTimeout = 120 hvis jeg vil have 2 min?
Avatar billede keysersoze Guru
30. januar 2009 - 18:57 #5
ja - sæt det øverst på den side der er langsom.

http://w3schools.com/asp/prop_scripttimeout.asp
Avatar billede bakkers Nybegynder
30. januar 2009 - 22:00 #6
Super tak skal du have, det virker nu.