Avatar billede olpe Nybegynder
30. januar 2009 - 08:42 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Pc starter ofte ikke normal op - Harddisk på vej til defekt ?

Hej

Min HP pc som nok er ca. 5 år gammel er begyndt at opføre sig lidt mærkelig ved opstart. Sådan ca hver 2. eller 3. gang jeg tænder for den, så starter den ikke automatisk op og kommer ind i windows.

Den er sort skærm og en masse tekst, hvor der til sidst bla. står:

Pri master Hard Disk:  S.M.A.R.T status BAD  Backup and Replace.

Jeg kan så bl.a. taste F2 for continue, og når jeg gør det, så starter den op og kommer i windows efter lidt tid.

Kan det tænkes, at min computer (harddisk) måske snart går sig en tur ?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
30. januar 2009 - 09:06 #1
Ja, det er lige præcis hvad der snart vil ske.

Red dine data asap og udskift HDD!
Avatar billede spijon Nybegynder
30. januar 2009 - 14:45 #2
Ja ville også tage en backup af mine vigtige ting inden den går helt ned.

Du kan altid prøve at formatere den efter og søge efter bad cluster og se om det fixer noget med tvivler.
Avatar billede olpe Nybegynder
30. januar 2009 - 17:09 #3
ok tak, og hvordan er det så lige at jeg giver min point?
Avatar billede spijon Nybegynder
30. januar 2009 - 17:11 #4
Få thesheriff til at skrive et "svar" ham der var først.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
30. januar 2009 - 17:12 #5
Det kræver, at der er lagt et svar:

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar

Men læg selv et svar og tag de fleste selv - du svarede jo faktisk selv på det :)
Avatar billede justrace Novice
30. januar 2009 - 21:35 #6
... men kom nu i gang med den backup, ellers skal du til at af med point igen for at få hjælp til dette når harddisken ikke kan mere.