Avatar billede palleravn Nybegynder
02. juli 2001 - 17:29 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

sms sender på hjemmeside

H´æj.

Hvordan får man en sms sender på sin hjemmeside?
Avatar billede palleravn Nybegynder
02. juli 2001 - 17:30 #1
en der ikke kommer fra en eller anden side son f.eks. mobilforum.dk eller hva\' de nu hedder.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
02. juli 2001 - 17:31 #2
Vent lidt. Langt de fleste SMS sendere virker ikke nu, da nummerserierne ikke længere passer efter at man kan tage sit gamle nummer med over til et nyt mobilselskab
Avatar billede palleravn Nybegynder
02. juli 2001 - 17:32 #3
det er da ligemeget.
Avatar billede palleravn Nybegynder
02. juli 2001 - 17:32 #4
hvorden gør man
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
02. juli 2001 - 17:36 #5
Man indsætter denne lille kode:

<script src=\"http://www.mobilfun.dk/sms_opdel.js\" language=\"javascript\"></script>

så kan man sende helt op til 1250 tegn

Avatar billede benne2k Nybegynder
02. juli 2001 - 17:42 #6
Lav en alm. mailform, hvor man kan sende til:

<Nummer>@sms.tdm.dk
<Nummer>@gsm1800.telia.dk  (alle deres nummere starter med 28)
<Nummer>@note.sonofon.dk
<Nummer>@sms.mobilix.dk

Kan ikke lige huske hvilke startnumre der ejes af hvilke teleselvskaber, men det kan findes på www.2600.dk
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
02. juli 2001 - 17:43 #7
benne2k - De findes da slet ikke længere. Efter 1 Juli blev nummerserierne givet fri og de passer altså ikke længere på et bestemt selskab
Avatar billede jannersen Nybegynder
02. juli 2001 - 18:41 #8
Denne her er fra the-gnu.dk:

<script>
function check() {
document.sms.tilbage.value = 155 - document.sms.besked.value.length - document.sms.afsender.value.length;
  if (document.sms.tilbage.value < 0) {
  alert(\"Beskeden kan ikke være mere end 160 tegn\");
}
</script>

<form action=\"sms.php\" method=\"post\" name=\"sms\">
<font face=\"verdana\">
<?
if ($nummer && $besked) {
      if ($nummer < 20599999) { $nummer =  \"$nummer@sms.tdm.dk\"; }
elseif ($nummer < 20999999) { $nummer =  \"$nummer@note.sonofon.dk\"; }
elseif ($nummer < 21999999) { $nummer =  \"$nummer@sms.tdm.dk\"; }
elseif ($nummer < 22999999) { $nummer =  \"$nummer@note.sonofon.dk\"; }
elseif ($nummer < 23999999) { $nummer =  \"$nummer@sms.tdm.dk\"; }
elseif ($nummer < 26999999) { $nummer =  \"$nummer@sms.mobilix.dk\"; }
elseif ($nummer < 28999999) { $nummer =  \"$nummer@gsm1800.telia.dk\"; }
elseif ($nummer < 30749999) { $nummer =  \"$nummer@sms.tdm.dk\"; }
elseif ($nummer < 30919999) { $nummer =  \"$nummer@sms.tdm.dk\"; }
elseif ($nummer < 30999999) { $nummer =  \"$nummer@sms.tdm.dk\"; }
elseif ($nummer < 36899999) { $nummer =  \"$nummer@sms.tdm.dk\"; }
elseif ($nummer < 37999999) { $nummer =  \"$nummer@sms.tdm.dk\"; }
elseif ($nummer < 39999999) { $nummer =  \"$nummer@sms.tdm.dk\"; }
elseif ($nummer < 40499999) { $nummer =  \"$nummer@sms.tdm.dk\"; }
elseif ($nummer < 40999999) { $nummer =  \"$nummer@note.sonofon.dk\"; }
elseif ($nummer < 46799999) { $nummer =  \"$nummer@sms.tdm.dk\"; }
elseif ($nummer < 49799999) { $nummer =  \"$nummer@sms.tdm.dk\"; }
elseif ($nummer < 50299999) { $nummer =  \"$nummer@sms.tdm.dk\"; }
elseif ($nummer < 66899999) { $nummer =  \"$nummer@sms.tdm.dk\"; }
mail(\"$nummer\",\"Fra: $afsender\",\"$besked\",\"FROM: @\");
$mam = substr($nummer,0,8);
echo(\"<hr size=\\\"1\\\" color=\\\"#000000\\\">\\n\");
echo(\"SMS\'en er nu afsendt til $mam!<br>\\nDu skrev: $besked\\n\");
echo(\"<hr size=\\\"1\\\" color=\\\"#000000\\\">\\n\");
} elseif($send) {
echo(\"<hr size=\\\"1\\\" color=\\\"#000000\\\">\\n\");
echo(\"Du mangler at indtaste noget!\\n\");
echo(\"<hr size=\\\"1\\\" color=\\\"#000000\\\">\\n\");
}
?>
<table border=\"0\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"3\">
<tr><td>Modtager:</td><td><input type=\"text\" name=\"nummer\" size=\"25\" maxlength=\"8\" value=\"<? if($mam) { echo($mam); } ?>\" class=\"textbox\"></td></tr>
<tr><td>Afsender:</td><td><input type=\"text\" name=\"afsender\" size=\"25\" maxlength=\"20\" value=\"<? if($afsender) { echo($afsender); } ?>\" class=\"textbox\" wrap=\"virtual\" onkeyup=\"check()\" onchange=\"check()\"></td></tr>
<tr><td colspan=\"2\"><p style=\"margin-top: 5\"><textarea name=\"besked\" rows=\"10\" cols=\"40\" class=\"textbox\" maxlength=\"160\" wrap=\"virtual\" onkeyup=\"check()\" onchange=\"check()\"></textarea></td></tr>
<tr><td colspan=\"2\"><p style=\"margin-top: 5\">Tegn tilbage: <input name=\"tilbage\" size=\"3\" maxlength=\"0\" value=\"155\" class=\"textbox\"> &nbsp; <input type=\"submit\" name=\"send\" value=\"Send SMS\" class=\"button\"></td></tr>
</table>
</font>
</form>
Avatar billede palleravn Nybegynder
02. juli 2001 - 21:34 #9
Jeg ser på det d.3
Avatar billede binderup Nybegynder
03. juli 2001 - 08:52 #10
Alle disse SMS sendere er de ikke ved at være uaktuelle nu med nummer portabilitet?

I dag kan jeg tage mit TDC nummer og flytte det til Sonofon hvis jeg har lyst - dvs. at Sonofon får et nummer \"uden for\" deres nummer serie.

Dermed vil jeg mene at scripts af ovenstående art indenfor kort tid vil være uanvendelige.
Avatar billede palleravn Nybegynder
03. juli 2001 - 17:29 #11
nå men, så kommer der nok snart noget nyt.