Avatar billede jomi83 Nybegynder
29. januar 2009 - 20:46 Der er 2 kommentarer

Tjek ved tilmelding

Hej eksperter,

Jeg har lavet et tilmeldingssystem, men desværre mangler der lidt "sikkerhed" i det. Det jeg godt kunne tænke mig at få ind i scriptet er at den tjekker om mailen eksisterer, om den allerede er i systemet og om tlf. nummerene er 8 digits/tal.

Tilmeld.php:
<?php
include("opencon.php");

$sql="INSERT INTO nyhedsbrev (firstname, lastname, adress, zip, city, phone, cell, sex, birthyear, mail)
VALUES
('$_POST[firstname]','$_POST[lastname]','$_POST[adress]','$_POST[zip]','$_POST[city]','$_POST[phone]','$_POST[cell]','$_POST[sex]','$_POST[birthyear]','$_POST[mail]')";

if (!mysql_query($sql,$con))
  {
  die('Error: ' . mysql_error());
  }
echo "Tilføjet!";

include("closecon.php");

?>
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. februar 2009 - 00:39 #1
Hvis du ikke har fundet en løsning så kan www.mailinglist.dk anbefales. Der er en gratis version og der kan det ønskede tilbydes.
Avatar billede apocs Nybegynder
23. februar 2009 - 18:53 #2
Flg. kode beskytter dine formularer mod SQL injections med mysql_escape_string().

Desuden er det bygget op sådan at hvis man skriver en eksisterende mail, bliver man afmeldt.

<?php
include("opencon.php");

$fname = mysql_escape_string($_POST['firstname']);
$lname = mysql_escape_string($_POST['lastname']);
$adress = mysql_escape_string($_POST['adress']);
$zip = mysql_escape_string($_POST['zip']);
$city = mysql_escape_string($_POST['city']);
$phone = mysql_escape_string($_POST['phone']);
$cell = mysql_escape_string($_POST['cell']);
$sex = mysql_escape_string($_POST['sex']);
$birth = mysql_escape_string($_POST['birthyear']);
$mail = mysql_escape_string($_POST['mail']);

if($fname == "" OR $lname == "" OR $adress == "" OR $zip == "" OR $city == "" OR $phone == "" OR $cell == "" OR $sex == "" OR $birth == "" OR $mail == ""){
    header("Location: ".$_SERVER['HTTP_REFERER']."");
}

$sql = mysql_query("SELECT COUNT(*) AS exist FROM nyhedsbrev WHERE mail = '".$mail."'", $con);

if($sql['exist'] == 0){
    if(strlen(is_int($phone)) == 8 AND strlen(is_int($cell)) == 8){
        $sqlI="INSERT INTO nyhedsbrev (firstname, lastname, adress, zip, city, phone, cell, sex, birthyear, mail)
        VALUES
        ('".$fname."','".$lname."','".$adress."','".$zip."','".$city."','".$phone."','".$cell."','".$sex."','".$birth."','".$mail."')";
    }
} else {
    $sqlI = "DELETE FROM nyhedsbrev WHERE mail = '".$mail."'";
}

if (!mysql_query($sql,$con))
  {
  die('Error: ' . mysql_error());
  }
echo "Tilføjet!";

include("closecon.php");

?>