Avatar billede michaelgm Nybegynder
29. januar 2009 - 12:01 Der er 10 kommentarer

Splitte skærm

Hej jeg har et opsæt af en computer og 2 skærme. Ku godt tænke mig at få min browser til at starte en url på den ene skærm i fullscreen og en anden url på den anden skærm i fullscreen.

Jeg kan sagtens få samme url til at køre i fullscreen på en skærm men ikke få den til at starte to forskellige op på hver sin skærm.

Er der nogen der har en idé til hvordan jeg kan finde en løsning?
Avatar billede fromse Nybegynder
29. januar 2009 - 12:21 #1
http://www.realtimesoft.com/ultramon/overview/

Ultramon er en super løsning til det... Jeg 8 skærme som alle starter i fuld skærm og på forskellige sider...
Avatar billede michaelgm Nybegynder
29. januar 2009 - 13:06 #2
Problemet er jeg ikke har mus eller tastatur til computeren. Idéen er at den skal selv starte browseren når windows starter med hver sin url på de 2 skærme. Og i Ultramon synes jeg ikke jeg kan finde noget ved start op?
Avatar billede poha66 Nybegynder
29. januar 2009 - 14:51 #3
Uden mus og tastatur - må det jo være 2 faste billeder du skal bruge. Er det noget 'live-opdatering-noget' eller kan du jo bare dowlade de sider til offline-browsing
Avatar billede michaelgm Nybegynder
29. januar 2009 - 15:42 #4
Jeg skal have en udkørsel og en nyheds side til at køre på hver browser(skærm).
Som opdatere sig selv. Det eneste jeg mangler er at få det ene browser vindue (url1) startet på skærm 1 og det andet browser vindue (url2) til at starte på skærm 2 ved windows start.
Avatar billede poha66 Nybegynder
29. januar 2009 - 17:10 #5
Du kan jo lave 2 shortcuts med følgende indehold
"C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" dr.dk
"C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" m.dk
og så lægge dem i startup-folderen - men det giver nok problem med at få dem placeret på hver sin skærm
29. januar 2009 - 17:37 #6
... hvis det skulle være sådan er dette nok lidt mere rigtigt ->
"%ProgramFiles%\Internet Explorer\iexplore.exe" dr.dk
"%ProgramFiles%\Internet Explorer\iexplore.exe" m.dk
Avatar billede michaelgm Nybegynder
29. januar 2009 - 22:53 #7
Det vil jo næsten give det samme som at tilføje 2 startsider i browseren.
Men mit problem er at jeg ikke kan få den til at vise på hver sin skærm.
30. januar 2009 - 08:58 #8
PS: Bemærk såkaldt 'KIOSK' mode

"%ProgramFiles%\Internet Explorer\iexplore.exe" -k dr.dk

(Dog stadig problem mht TO uafhængige placeringer)
Avatar billede michaelgm Nybegynder
03. februar 2009 - 17:20 #9
Jeg havde håbet på der var et program der kunne lave "opgavestyring" til hver skærm
Avatar billede fromse Nybegynder
29. marts 2009 - 00:06 #10
Man kan programmere sig ud af det med Ultramon. Se denne side:

http://www.realtimesoft.com/ultramon/scripts/

Se evt. under MultiBrowser