Avatar billede svendsen8520 Nybegynder
28. januar 2009 - 23:24 Der er 8 kommentarer

Form i PHP ved hjælpe af Microsoft Expression Web

Efter to dage med koder og tre rammer colaer giver jeg nu op!

Jeg er ved at lave en hjemmeside i Microsoft Expression Web, til en golfturnering. Jeg ville gerne lave en side hvor spillerne kunne udfylde nogle datas. f.eks navn, alder osv. Og derefter sende dataerne i en email til mig.
Jeg har efter hånden både prøvet css og html, hvilket ikke har virket, så har jeg læst mig frem til at man skal bruge PHP. Dette kan jeg dog ikke få til at virke i Microsoft Expression Web.
Er der nogen som kan hjælpe?
Avatar billede fant0mas Nybegynder
29. januar 2009 - 00:08 #1
Du er nød til at uploade dine filer til din host, og afvikle dem derfra.

Kig derefter her:
http://us3.php.net/mail
Avatar billede svendsen8520 Nybegynder
29. januar 2009 - 00:45 #2
Jeg har skam uploadet dem flere gange, det hjælper ikke. Synes ikke jeg kan oprette en PHP i Microsoft Expression Web. kan man bruge noget andet der virker? jeg bruger one.com som webhotel.
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2009 - 02:01 #3
hej svendsen fra lystrup understøtter dit webhotel php, for det lyder for mig som om det er en asp server du har ??? ellers er det du snakker om utroligt simpelt at lave....... men men siden du begyndte at lave en mailsender i html 7 css så må jeg gå ud fra at du ikke rigtig ved hvad du laver ??

hvis du derimod godt ved hvad du laver og dit hotel understøtter php så skal du hok have dig en snak med din host eller post din kode her så vi kan se hvad det er du gør galt
Avatar billede svendsen8520 Nybegynder
29. januar 2009 - 02:34 #4
hehe, har hørt den med lystrup før, det er nu bare fordi tallene sidder under hinanden ude på tastaturet:-)
Kan ikke lige frem prale af jeg ved hvad jeg laver, men er heller ikke fuldstændig tabt. Mit webhotel understøtter PHP, og det ville sikkert også virke hvis jeg bare kunne finde ud af at lave scriptet i Microsoft Expression Web.
Altså kan sagtens lave selve side hvor folk skal skrive og alt det der, men kan ikke få det med PHP flettet ind så det virker.
Gav det menning?
Avatar billede dkfire Nybegynder
29. januar 2009 - 09:58 #5
Og du giver filerne, som du laver, en endelse på .php ?
Du skriver <?php  ?> rundt om din php kode ?
Avatar billede svendsen8520 Nybegynder
29. januar 2009 - 12:02 #6
Nej det gør jeg ikke, ved ikke lige hvordan man gør det.
Altså jeg startede med at prøve og finde forskellige forms der allerede var lavet, i PHP eller css. Læste mig frem til at det var dem man skulle bruge, men helt PHP, noget med den ikke brugte computerens mail til at sende når folk havde tastet noget ind. SÅ legede jeg lidt med dem, uden at komme nogle vejene.
Så lavet jeg et ved hjælp af knapperne i Microsoft Expression Web, men kan simpelthen ikke få det skidt til at sende de indtastet informationer til min mail. Jeg prøver lige at vedhæfte scrpitet på det jeg lavede i Microsoft Expression Web:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da" />
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Navn</title>
<style type="text/css">
.style1 {
    font-family: Tahoma;
}
.style2 {
    font-size: medium;
}
.style3 {
    font-size: small;
}
.style4 {
    font-family: Tahoma;
    font-size: medium;
}
.style5 {
    margin-left: 40px;
}
</style>
</head>

<body>

<form method="post" style="height: 640px; width: 837px" action="--WEBBOT-SELF--">
    <!--webbot bot="SaveResults" U-File="spillerprofil" S-Format="" S-Email-Address="peterjuulsvendsen@gmail.com" S-Email-Format="TEXT/PRE" -->
    <p class="style5">
    <span class="style1"><span class="style2">Navn&nbsp;&nbsp;&nbsp;
    </span><span class="style3"><span class="style2">
    <input name="Text1" type="text" style="width: 245px" /></span></span><span class="style2"><br />
    Kaldenavn&nbsp;&nbsp;&nbsp; </span></span>
    <input name="Text2" type="text" style="width: 244px" /><br />
    <span class="style4">Hjemmeklub&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
    <input name="Text3" type="text" style="width: 244px" /><br />
    Handicap&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
    <input name="Text4" type="text" style="width: 244px" />&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
    <br />
    Favoritbane Danmark&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
    <input name="Text5" type="text" style="width: 244px" /><br />
    Favoritbane Udlandet&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
    <input name="Text6" type="text" style="width: 244px" /><br />
    Styrke&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
    <input name="Text7" type="text" style="width: 244px" /><br />
    Svaghed&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
    <input name="Text8" type="text" style="width: 244px" /><br />
    Driver&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
    <input name="Text10" type="text" style="width: 244px" /><br />
    Woods&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
    <input name="Text9" type="text" style="width: 244px" /><br />
    Rescue&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
    <input name="Text11" type="text" style="width: 244px" /><br />
    Jern&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
    <input name="Text12" type="text" style="width: 244px" /><br />
    Wedges&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
    <input name="Text13" type="text" style="width: 244px" /><br />
    Putter&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
    <input name="Text14" type="text" style="width: 244px" /> <br />
    Bold&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
    <input name="Text15" type="text" style="width: 244px" /><br />
    Favorit golfspiller&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
    <input name="Text16" type="text" style="width: 244px" /><br />
    Hade golfspiller&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
    <input name="Text17" type="text" style="width: 244px" /><br />
    Hole in one&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
    <input name="Text18" type="text" style="width: 244px" /><br />
    Deltagelse i Kiprots&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
    <input name="Text19" type="text" style="width: 244px" /><br />
    Hvem vinder Kiprots 2009
    <input name="Text20" type="text" style="width: 244px" />&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
    <br />
    <em><strong>Kontakt info&nbsp;<br />
    </strong></em>Mobilnummer     <input name="Text21" type="text" style="width: 244px" />&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
    <br />
    Email&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
    <input name="Text22" type="text" style="width: 244px" /><br />
    Adresse
    <input name="Text23" type="text" style="width: 244px" /><br />
    <br />
    <input name="Submit1" type="submit" value="submit" />&nbsp;&nbsp;&nbsp;
    <input name="Reset1" type="reset" value="reset" style="width: 55px" /></span></p>
</form>

</body>

</html>
Avatar billede dkfire Nybegynder
29. januar 2009 - 19:10 #7
Find et andet og bedre program til at lave den slags i.
Lyder ikke som om du har helt kontrol over det program og hvad det kan.
Avatar billede svendsen8520 Nybegynder
29. januar 2009 - 19:46 #8
Ja det burde jeg vel nok, men har jo lavet hele hjemmeside i det.
Og nej, har bestemt ikke kontrol over det, det var også derfor jeg tænkte der måske var nogle som kunne hjælpe..