Avatar billede frankeweb Nybegynder
28. januar 2009 - 22:20 Der er 5 kommentarer

MovieClip(root)

Hej allesammen,

Jeg har lidt problemer med at bruge MovieClip(root).

i frame1 har jeg et mc med instance navnet "bg_mc" og i frame2 har jeg en knap når man trykker på den knap skal den afspille frame3 i "bg_mc".

Jeg kan godt få den til at gå tilbage til frame1 men jeg kan ikke få den til at gå ind i "bg_mc".

Jeg har prøvet følgende:

MovieClip(root).bg_mc.gotoAndStop(3);

Her får jeg følgende fejl: TypeError: Error #1009: Cannot access a property or method of a null object reference. at main8_fla::MainTimeline/gotoStart2()

MovieClip(root.bg_mc).gotoAndStop(3);
Her får jeg følgende fejl: 1119: Access of possibly undefined property bg_mc through a reference with static type flash.display:DisplayObject.

Håber der er nogen der kan hjælpe her for har virkelig brug for at få det til at virke!

På forhånd tak

Kasper
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2009 - 09:42 #1
Hvad type AS bruger du? Kan det passe det er 3'eren?
(AS -> Action Script)

Hvad skrider du som kode?

Prøv disse 2:
_root.bg_mc.gotoAndStop(3);
bg_mc.gotoAndStop(3);
Avatar billede frankeweb Nybegynder
29. januar 2009 - 10:11 #2
Det er as3, og der er _root desværre fjernet.

men MovieClip(root) er = _root, så hvis jeg skriver MovieClip(root).gotoAndPlay(2); går den til frame2 på main tidslinien.
Men jeg tror desværre at mit problem er at den fjerner mit movieclip eller noget når jeg skifter frame for når jeg tracer movieclipet får jeg "null" ud :/
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2009 - 14:22 #3
Okay.

er det en button eller et movieclip du har som 'knap' ?
Er det inde i selve her du har AS'en sat, eller er det direkte på (Eller kan man heller ikke det mere)?
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2009 - 22:35 #4
Lukker snart
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2009 - 22:35 #5
Ups ikke mit indlæg