Avatar billede chilip Nybegynder
28. januar 2009 - 21:21 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Button "gotoandplay?

Aloha..!

Efter 4 års fravær sidder jeg nu igen og forsøger mig med hjemmeside i Flash. Siden er lavet, alt ser fjong ud og nu skal jeg bare have mine knapper til at fungere.
I CS3's "Helpfile" står der at jeg ikke skal tildele knappens actions i "Editmode", men derimod tildele dem på knappens "instance" på min "scene".

Når jeg så højreklikker på min knap og vælger "actions" så skriver den i vinduet: "Current selection cannot have actions applied to it.!"...???

Er det mon fordi min flashfile er sat til actionscript 3.0, eller hvodden..??

Den kan ses her: http://www.greenfeeguide.com/HTML/Testsite.html

På forhånd tak for hjælp. min erfaring siger mig I er nogle skrapsakker..! ;-)

Chilip
Avatar billede maqhem Nybegynder
28. januar 2009 - 21:41 #1
Hvis din knap er et movieclip, duer det ikke. Er det button i stedet, burde det virke. Ellers kan du, også med movieclippet, skrive koden i action på din frame i stedet for på instances:

InstanceName.addEventListener(MouseEvent.CLICK, MouseClick);

function MouseClick(e:MouseEvent):void {
    gotoAndStop(99);
}
Avatar billede chilip Nybegynder
28. januar 2009 - 22:06 #2
Mine knapper er buttons, og ikke movieclips, så den potte er ude.

Jeg har højreklikket på framen nu, valgt actions og pastet din kode ind, hvor jeg i stedet for "InstanceName" skriver det instancename jeg har tildelt min button, men det virker stadig ikke. Og når jeg gentager proceduren på en af de andre knapper/frames, i et andet særskilt lag får jeg meddelelsen:
(Location)Scene 1, Layer 'Home_Link', Frame 1, Line 31
(Description) 021: Duplicate function definition.
(Source) function MouseClick(e:MouseEvent):void {

Kan det være mine knapper en er gal med..?? Eksempelvis Hit-framen der ikke er lavet ordentligt..??
Avatar billede frankeweb Nybegynder
28. januar 2009 - 22:26 #3
du skal indsætte din action i første frame på din main timeline, altså ikke inde i selve knappen.

Grunden til at den siger du har "Duplicate function definition." er at du garrenteret bruger dette stykke kode til alle dine knapper:

InstanceName.addEventListener(MouseEvent.CLICK, MouseClick);

function MouseClick(e:MouseEvent):void {
    gotoAndStop(99);
}

istedte skal du lave 4 forskellige

InstanceName.addEventListener(MouseEvent.CLICK, link1);
InstanceName2.addEventListener(MouseEvent.CLICK, link2);
InstanceName3.addEventListener(MouseEvent.CLICK, link3);
InstanceName4.addEventListener(MouseEvent.CLICK, link4);

function link1(e:MouseEvent):void {
    gotoAndStop(1);
}

function link2(e:MouseEvent):void {
    gotoAndStop(2);
}

function link3(e:MouseEvent):void {
    gotoAndStop(3);
}

function link4(e:MouseEvent):void {
    gotoAndStop(4);
}
Avatar billede chilip Nybegynder
28. januar 2009 - 22:57 #4
Frankeweb: Jeg har sat min action i den første frame, i det layer hvor den første knap ligger. (hver knap har sit særskilte layer). Jeg får ingen fejlmelding nu, men når jeg publicerer min flash, så looper den bare min timeline, og jeg får intet ud af at trykke på knapperne.

Min kode ser nu sådan ud:
Home_B.addEventListener(MouseEvent.CLICK, link1);
Demo_B.addEventListener(MouseEvent.CLICK, link2);
Koncept_B.addEventListener(MouseEvent.CLICK, link3);
Benefit_B.addEventListener(MouseEvent.CLICK, link4);
About_B.addEventListener(MouseEvent.CLICK, link5);

function link1(e:MouseEvent):void {
    gotoAndStop(1);
}

function link2(e:MouseEvent):void {
    gotoAndStop(5);
}

function link3(e:MouseEvent):void {
    gotoAndStop(10);
}

function link4(e:MouseEvent):void {
    gotoAndStop(15);
}

function link5(e:MouseEvent):void {
    gotoAndStop(20);
}
Avatar billede chilip Nybegynder
28. januar 2009 - 23:10 #5
Hov for satan da..??

Det virker sgu' når jeg exporterer den som flashmovie.
Avatar billede chilip Nybegynder
28. januar 2009 - 23:12 #6
Smækker du lige et svar Franke, så laver jeg nok lige en ny tråd senere, når min .flv-fil sikkert begynder at drille. ;-)
Avatar billede chilip Nybegynder
28. januar 2009 - 23:17 #7
Og dog. Det gør det så ikke helt.

Den looper indtil jeg klikker på en af mine knapper, og det er jo ikke meningen.
Er det et flueben jeg lige skal tjekke..??
Avatar billede chilip Nybegynder
28. januar 2009 - 23:22 #8
Glem det. Satte bare en Stop-action i første frame. ;-)

Kom med svaret.
Avatar billede frankeweb Nybegynder
28. januar 2009 - 23:57 #9
hehe ja det plejer at hjælpe :) det var så lidt men maqhem kom sådan set med svaret :)
Avatar billede chilip Nybegynder
29. januar 2009 - 16:56 #10
Hrmmmm....

Her er så et helt nyt problem, fuldstændig ude af kontekst.
Men nu har jeg klikket på knappen "Acceptér" en lille milliard gange, og jeg kan stadig ikke se om du har fået dine point Franke..??
Avatar billede chilip Nybegynder
29. januar 2009 - 17:08 #11
Jeg kan såmænd heller ikke afvise svaret.. ;-)
Avatar billede maqhem Nybegynder
29. januar 2009 - 19:06 #12
Du skal huske at markere hans navn (og gerne mit også ved at holde ctrl nede), før du trykker Accepter.
Avatar billede maqhem Nybegynder
29. januar 2009 - 20:00 #13
Nårh ja, så skal du selvfølgelig også have et svar fra mig.
Avatar billede frankeweb Nybegynder
29. januar 2009 - 20:13 #14
Du kan bare give maghem dem alle :)
Avatar billede maqhem Nybegynder
29. januar 2009 - 20:21 #15
Det er sjovt, første gange skrev du mit navn rigtigt, og anden gang var det forkert ;)

Nej, nej. Del dem mellem os. Du var en del af svaret, frankeweb. Du skal have din del :)
Avatar billede chilip Nybegynder
29. januar 2009 - 23:55 #16
Sådandér..! "Handsoverhead" ikon..! ;-)

Er der mon nogen af jer tp der har et bud på mit problem i min nye tråd..??