Avatar billede hanne_e Nybegynder
28. januar 2009 - 18:07 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Kan du opbygge et websystem der kan vise resultater som radargraf

Hej eksperter
Jeg skal bruge et websystem der kan tegne sådan en slags "spider"-graf eller "radar"-graf I ved. Den der der ligner et spindelvæv. I excell hedder den vist "radar".

Det skal fungere således at en bruger svarer på 10-20 spørgsmål i stilen "på en skala fra 1 til 10 hvad synes du så...". Der skal altså være 10-20 forskellige parametre der skal måles på - og altså ligeså mange akser i grafen.

Der skal ligge et antal "ideal"-skabeloner, som man kan sammenligne sit eget resultat med. Gerne ved at ens resultat bliver halvgennemsigtigt og lægges oveni idealskabelonen så man kan se hvor der er match og hvor der ikke er. Ligesom man kan gøre det i excell.

Resultatet (radargrafen) skal kunne gemmes lokalt - måske blot som billedfil eller lignende, skal kunne printes - og skal måske gemmes i en mysql database. Idealskabelonerne skal ligge i en slags bibliotek så man kan vælge hvilken en man vil anvende

På de webhoteller vi pt anvender har vi mulighed for at anvende php og mysql (one.com). Hvilken teknologi der bruges til opgaven er sådan set underordnet og hvis noget er smartere, kan vi da også anskaffe et andet webhotel.

Nogen der har et bud på hvordan opgaven kan løses? Nogen ide om hvad det vil koste at lave? Og nogen der er interesserede?

Svar gerne hurtigt!
Avatar billede spliid Nybegynder
28. januar 2009 - 19:19 #1
Se f.eks. på det her:

http://demos.devexpress.com/XtraChartsDemos/RadarViewTypes/RadarLineSeries.aspx

Koster $250, og skal så bare kombineres med en webform hvor I kan stille Jeres spørgsmål.
Avatar billede hanne_e Nybegynder
29. januar 2009 - 12:13 #2
Det ser rigtig godt ud. Det er klart noget i den stil, vi kan bruge. Du kender vel ikke noget tilsvarende der er baseret på php istedet? Det er mere hvis jeg selv skal fedte lidt med det, så kender jeg lidt til php men ikke asp.

Har det i øvrigt noget at sige at det er aspx-filer? one.com understøtter .asp men der står ikke noget om .aspx. Er dette bare en udvidelse?
Avatar billede spliid Nybegynder
29. januar 2009 - 12:33 #3
Jeg ved ikke om der findes noget til php, efterhånden arbejder jeg udelukkende på .NET platformen. Der er stor forskel på .aspx og .asp filer, .aspx er ASP.NET hvor .asp er såkaldt "Classic ASP".

Jeg løser også gerne opgaven for dig/Jer, og jeg tror ikke der er mange timer i det - selvfølgelig afhængig af hvad du havde tænkt dig :-)

Hvis du er interesseret, så prøv at mail mig på: kontakt@dotnetudvikler.dk
Avatar billede hanne_e Nybegynder
29. januar 2009 - 14:57 #4
Det lyder da godt - er den slags på timeløn eller hvordan gør man det? Hvor meget tager du mon så i timen? Jeg sender dig lige det excell-ark vi arbejder ud fra, det forklarer nok bedre hvad jeg mener. :-)
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
29. januar 2009 - 23:18 #5
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
29. januar 2009 - 23:22 #6
Jeg er også interesseret i at hjælpe med opgaven, altså selve udviklingen...
Du kan kontakte mig på anders(snabela)alvision(prik)dk

Jeg arbejder på projektpriser når vi har fastlagt hvad der skal laves :)
Avatar billede hanne_e Nybegynder
01. februar 2009 - 23:16 #7
Hej med jer
Nu er jeg lidt i tvivl om hvordan jeg skal håndtere situationen, når der nu er 2 at vælge i mellem... Spliid kom jo først og har flotte referencer mm., men elskermad.dk laver det i php - som jeg selv har en lillebitte smule forstand på - og som umiddelbart kan køre på vores eksisterende webhoteller...

Jeg skal nok vende tilbage, når jeg lige har tænkt over tingene...
Avatar billede hanne_e Nybegynder
03. februar 2009 - 17:16 #8
Hej igen
Jeg uddyber lige ang. indsamlingsdelen...

Jeg forestiller mig at folk udfylder 3-4 html-sider med spørgsmål. Deres besvarelser er der ingen grund til at gemme - andet end som en billedfil de kan gemme lokalt, når grafen er lavet. Så de skal kun gemmes i den session hedder det vist.

De "idealskabeloner" der ligger skal jo gemmes - og en gruppe brugere skal have adgang til at redigere og oprette nye - med helt nye spørgsmål osv. Disse brugere har i forvejen et særligt login til vores hjemmeside. Hvordan dette bibliotek skal se ud, ved jeg endnu ikke. Vi er heller ikke kommet så langt som til at lave mock ups osv. så der er en del der endnu ikke er plads. Der er jo derfor mulighed for input ;-)
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
03. februar 2009 - 21:09 #9
Hej igen

Skal der være én idealskabelon pr. spørgeskema eller skal der være flere at sammenligne sit resultat med? Hvis sidste er tilfældet er det oplagt at gemme brugerens resultater, men dette er heller ikke noget problem. Resultaterne kunne sammenkobles med brugerens mailadresse. Ellers kan der blot genereres x antal radargrafer som så kan downloades samlet.

Men som sagt er jeg helt sikker på at jeg kan løse opgaven for jer til en god pris og kvalitet.

Nærmere detaljer skal dog nok aftales pr. telefon eller e-mail.
Avatar billede hanne_e Nybegynder
04. februar 2009 - 11:02 #10
Måske er det meget smart at gemme resultatet så? Det har vi ikke lige overvejet nærmere - men jo, det kan der godt være en god fidus i.

I må undskylde, men jeg synes det er svært at vælge mellem jer. I kan vel ikke give bare nogenlunde et slag på tasken hvad I tager for det? Bare så jeg har lidt at sammenligne med...
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2009 - 12:31 #11
Jeg kan gøre det i PHP, f.eks. vha. pchart. Det vil koste ca. 5000, vil dog gerne se en mere detaljeret beskrivelse af opgaven først, før endelig pris gives.

One.com kører i safemode, så jeg foreslår at flytte funktionen til Gigahost.dk, som jeg selv arbejder meget på.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2009 - 13:06 #12
og her er min email: php@sneleopard.dk
Avatar billede spliid Nybegynder
04. februar 2009 - 22:06 #13
Jeg vil mene der ligger 20-30 timer i opgaven, dog vil jeg også gerne se en detaljeret kravspecifikation.
Avatar billede hanne_e Nybegynder
10. februar 2009 - 11:25 #14
Hej med jer
Tak for jeres deltagelse. Elskermad har sendt mig et flot udkast til hvordan opgaven kan løses, så han får opgaven. I er selvfølgelig velkomne til at lægge svar her, da I jo alle har kommet med bud på opgaven.

Mange tak!
Avatar billede hanne_e Nybegynder
24. februar 2009 - 15:38 #15
I andre 2 må altså også meget gerne lægget et svar... ;-)
Avatar billede spliid Nybegynder
24. februar 2009 - 17:29 #16
svar :)
Avatar billede hanne_e Nybegynder
26. februar 2009 - 16:07 #17
Hov, det må I undskylde - jeg prøvede at afsætte flere point så Spliid kunne få 40 point, da han har brugt mest energi på spørgsmålet. Jeg ville så have givet Hygum 20, men nu kanjeg ikke rigtig ændre det... Sorry!