Avatar billede anders_cp Nybegynder
28. januar 2009 - 11:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Vælge felter fra GridView

Hej
Det burde vel være nemt, men jeg har ikke kunne hitte ud af at hente data fra et gridview :-(

Her er gridview'et fra .aspx-filen:
<asp:GridView ID="GridSMSusers" runat="server" BorderWidth="1px" OnSorting="GridViewSMSusers_Sorting"
                                    OnRowDataBound="GridSMSusers_RowDataBound" AutoGenerateColumns="false" AllowSorting="true"
                                    Width="505px">
                                    <HeaderStyle CssClass="DataGridHeader" />
                                    <Columns>
                                        <asp:TemplateField>
                                            <HeaderTemplate>
                                            <input id="chkAllItems" type="checkbox" onclick="CheckAllDataGridCheckBoxesWithCheckboxID(document.forms[0].chkAllItems.checked, 'GridSMSusers','SMSselector' );" />
                                            </HeaderTemplate>
                                            <ItemTemplate>
                                                <asp:CheckBox ID="SMSselector" runat="server"  />
                                            </ItemTemplate>
                                        </asp:TemplateField>
                                        <asp:BoundField DataField="EmpName" SortExpression="EmpNameSort" HeaderText="Medarbejder" />
                                        <asp:BoundField DataField="SMSnumber" HeaderText="SMS-nummer" />
                                        <asp:BoundField HeaderText="Status" />
                                    </Columns>
                                </asp:GridView>

CheckAllDataGridCheckBoxesWithCheckboxID er en javascript-funktion jeg har lavet til at toggle elle checkboxene i gridviewet.

Det er de checkede felter fra DataField="SMSnumber", som jeg ønsker at få fat i.

.cs-filen
int i = 0;
// Iterate through the SMS.rows property
foreach (GridViewRow row in GridSMSusers.Rows)
{
    // Access the checkBox
    CheckBox cb = (CheckBox)row.FindControl("SMSselector");
    if (cb != null && cb.Checked)
    {
        i++;
        Page.Response.Write("<br />Tæller: " + i);
        Page.Response.Write("<br />RowIndex: " + row.RowIndex);
        Page.Response.Write("<br />");
    }

row.RowIndex virker i og med det giver indekset for rækkkerne startene med 0.

Men jeg har som skrevet ikke kunne få fingre i det enkelte felt som er checket, og det er feltet DataField="SMSnumber", det drejer sig om. Har prøvet 117 ting, så jeg håber på hjælp her ;)
Avatar billede montago Praktikant
28. januar 2009 - 13:57 #1
hvad med at sætte en CheckedChanged event på checkboxen, og få fat i den derved ?
Avatar billede montago Praktikant
28. januar 2009 - 13:57 #2
+ AutoPostback = true
Avatar billede anders_cp Nybegynder
28. januar 2009 - 14:22 #3
jo, det kan jeg godt, men - stadigvæk - hvordan får jeg fat i feltet DataField="SMSnumber", evt. via dit forslag til CheckChanged - eventen?
Avatar billede montago Praktikant
28. januar 2009 - 14:43 #4
<asp:CheckBox ID="SMSselector" runat="server" CheckedChanged="eventhandler" AutoPostBack="true" />

//**

void eventhandler(object sender, EventArgs e){
  CheckBox cb = sender as CheckBox;

}
Avatar billede anders_cp Nybegynder
28. januar 2009 - 14:51 #5
jo tak det har jeg forstået, men det er feltet DataField="SMSnumber". Det kan godt være det er selvindlysende, men det er heri mit problem ligger..
Avatar billede montago Praktikant
28. januar 2009 - 15:32 #6
er det serverside eller clientside ?

er det selve cellen du vil have fat i... ? / eller DOM objectet... ?
Avatar billede anders_cp Nybegynder
28. januar 2009 - 15:49 #7
indholdet af cellen, for klikkede værdier:

cb EmpName            SMSnumber
  Medarbejder        SMS-nummer Status
X Henriette Petersen  12345678
  Henrik Hansen        98765412

Så jeg ønsker i koden at finde alle de checkede navnes tlf.numre. I dette tilfælde Henriette Petersen med sms nummer: 12346578.
Jeg har allerede fundet ud af indekset for checkede checkbokse (se min oprindelige kode). I dette tilfælde er vil ovenstående give:
Page.Response.Write("<br />RowIndex: " + row.RowIndex);
Avatar billede montago Praktikant
28. januar 2009 - 15:59 #8
jeg fatter ikke hvad det er du vil have ud...

har du prøvet:

GridSMSusers.Rows[row.RowIndex].Cells[???]
Avatar billede anders_cp Nybegynder
28. januar 2009 - 16:13 #9
ja, jeg kan kunne godt se vi talte lidt forbi hinanden, men sidste hint er noget af det jeg søger ;)

Desværre får jeg ikke fat i tlf.nummmeret:
Page.Response.Write("<br />Telefonnummer: " + GridSMSusers.Rows[row.RowIndex].Cells[1].ToString());

Telefonnummer: System.Web.UI.WebControls.DataControlFieldCell
Avatar billede anders_cp Nybegynder
28. januar 2009 - 16:22 #10
arhgh. Nu har jeg fundet ud af det :-)
Havde faktisk prøvet dit forslag tidligere, men nu har jeg fundet løsningen:
Page.Response.Write("<br />Telefonnummer: " + GridSMSusers.Rows[row.RowIndex].Cells[2].Text);

Men det var dit sidste hint, som førte mig til målet.
Du må gerne lægge et svar
Avatar billede montago Praktikant
29. januar 2009 - 09:39 #11
cool