Avatar billede nebuchadnezzar Nybegynder
27. januar 2009 - 21:39 Der er 1 kommentar

Skiftende billede

Hey.

Først: Jeg er en absolut klaphat til hjemmesider. Jeg laver kun en, fordi jeg bliver tvunget ud i det og nok ville få mere spat af en online-skabelon. Please bær over med min uvidenhed.

Godt så. Jeg er i gang med min hjemmeside. Jeg har lavet den i Dreamweaver, udelukkende fordi den var del af Adobe-pakken, som jeg ellers har meget godt styr på. Jeg tog en tutorial på Adobes hjemmeside og har sjusset mig frem til resten.

Problemet: Jeg vil gerne lave et bannerlignende billede i bunden af den ene side. Når man klikker på elemenet, skal det skifte til et andet, som skal kunne skifte til et andet osv. Men altså uden at siden skifter. Det skal ikke være en random-funktion.
Et eksempel: Hvis jeg ville skrive om SAS-ligaens hold, så kunne der være et billede af Brøndby med lidt tekst og en knap, hvor der står 'næste'. Hvis man klikker der, så skifter den til et billede af OB. Giver det mening? Og nej, jeg skal ikke skrive om SAS-ligaen.

Hvordan laver jeg det? Skal jeg ud i noget Flash-gejl? Jeg er ikke god til Flash, så jeg ville helst undgå det.
Avatar billede htx98i17 Professor
28. januar 2009 - 08:14 #1
Du kan i hvert fald få dreamweaver til at skifte til ét næste billede, men er ikke sikker på at den kan skifte til uendelige nye billeder. Det er flere år siden jeg har arbejdet med dreamweaver, så jeg er ikke helt opdateret.

Men indsæt billede
Indsæt en tekst "næste"
lav teksten til et link til #
Marker teksten
klik Shift+F4 (for behavior)
Tilføj behavior "swap image"
Vælg billedefil der skal swappes med
Klik ok
gem
done