Avatar billede kipolaks Nybegynder
27. januar 2009 - 17:43 Der er 4 kommentarer

vis html som tekst og tag stripping

Hej!

Jeg er igang med at lave et site hvor jeg har en del input felter til forskellige ting som jeg godt kunne tænke mig at gøre så sikre som muligt.. Jeg leder efter 2 ting:

1. Jeg har en gæstebog hvor man IKKE skal være i stand til at skrive html, php osv. tags.. altså skal teksten behandles som TEKST og ikke kode.. ligesom her på eksperten.. hvilke funktioner skal jeg bruge ?

2. jeg har en del sider i php hvor jeg sender argumenter frem og tilbage mellem siderne.. hvordan sikrer jeg disse så jeg kan undgå sql injection osv ?

spørgsmålet er i det hele taget generelt om sikkerheden omkring mit site.. input felter og php args.. hvad gør man !?
Avatar billede tmi Nybegynder
27. januar 2009 - 17:58 #1
Slå magic_quotes til, så er du altid på den sikre side mht. SQL injections.
www.php.net/strip_tags
Denne stripper alle tags (undtagen evt. udvalgte). PHP kode skal du ikke være bange for medmindre du bruger funktioner som eval, eller på anden måde forsøger at evaluere deres kommentarer som PHP kode.
Avatar billede tmi Nybegynder
27. januar 2009 - 18:00 #2
Alternativt kan du bruge www.php.net/htmlspecialchars når du viser/gemmer kommentarerne, så skriver den HTML koderne, ligesom den gør her: <b>bla bla</b>.
Avatar billede tmi Nybegynder
27. januar 2009 - 18:02 #3
Du kan også overveje at bruge mysqli og så slå magic quotes fra, det er nok en bedre idé, hvis du vil undgå injections: www.php.net/mysqli
Avatar billede locke Nybegynder
27. januar 2009 - 18:03 #4
magic_quotes er ikke et universelt værktøj mod sql angreb. Hvis man beror sig på det, kan det hurtigt gå galt.