Avatar billede flope Nybegynder
27. januar 2009 - 11:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skrive søgeresultat ud i contentplaceholder'en

Jeg er ved at lave et asp.net projekt som består af en mainmaster og så en masse undersider i contentplaceholder. Jeg mangler at få mit søgeresultat skrevet ud det rigtige sted.
Jeg har en side der hedder 'Advanceret Søg' som indeholder textbokse med mulighed for at søge. Mit problem er så hvordan at jeg får den til at skrive mit resultat ud i contentplaceholderen (Så den simpelthen fjerner søgefunktionen i contentplaceholderen og udskriver søgeresultat det samme sted)

Hvis dette er svært at forstå, så skal jeg nok prøve at lave et eksempel
Avatar billede softspot Forsker
27. januar 2009 - 11:58 #1
Du kan lægge en repeater i et skjult panel på søgebilledet, som vises med søgeresultatet, når søg aktiveres. Samtidig skjules panelet med søgefelterne og der efterlades evt. en mulighed for at søge igen. Du kan f.eks. gøre det nogenlunde således:

<asp:Panel id="pnlSoegFelter" runat="server">

<!-- dine søgefelter vises her -->

</asp:Panel>

<asp:Panel id="pnlSoegResultat" runat="server" Visible="false">

<!-- dine søgeresultater vises her -->
<asp:Repeater id="rptResultat" runat="server">
  <ItemTemplate>
    <%# Eval("resultattekst")%><br>
  </ItemTemplate>
</asp:Repeater>

<asp:Button id="btnSoegIgen" runat="server" Text="Søg igen"/>
</asp:Panel>
Avatar billede flope Nybegynder
27. januar 2009 - 12:18 #2
Meget godt bud .. Men tror ikke at jeg kan få din idé til at passe ind i mit system.
Ved du om der er en måde på at man søger i mine søgefelter på AdvanceretSoeg.aspx og når man så trykker på søgeknappen, så bliver resultatet skrevet ud i SoegeResultat.aspx ?
Avatar billede carstensuurland Nybegynder
29. januar 2009 - 13:54 #3
Du skal undersøge om "PostBack" er true. Hvis den er det, laver du din søgning. Derefter skriver du søgeresultatet i din placeholder.
Avatar billede flope Nybegynder
30. januar 2009 - 08:25 #4
Ah, så fungerer det. Jeg takker