Avatar billede mailliw Nybegynder
02. juli 2001 - 14:07 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Overføre flere værdier i et klik??

Jeg overfører datoen dato vha:
echo \"<a href=\'slet.php?dato=$dato\'>slet</a>\";
datoen bliver altså ført med over i filen slet,php

kan jeg overføre endnu et feltnavns værdi, i det øjeblik jeg klikker på slet ???
f.eks hvis jeg nu vil overføre både værdierne for feltnavne dato og hus skal jeg så skrive noget lignende:

echo \"<a href=\"\'slet.php?dato=$dato\', \'slet.php?hus=$hus\'>slet</a>\";

Hvis dette ikke er muligt, er der så en eller anden der har et forslag til hvad jeg så kan gøre ???
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
02. juli 2001 - 14:10 #1
Jeg er ikke helt god til php men det skal ihverfald se sådan ud!
<a href=\"slet.php?date=14-08-99&hus=nyt\">slet</a>
Avatar billede uller Nybegynder
02. juli 2001 - 14:10 #2
skriv:

echo \"<a href=\"\'slet.php?dato=$dato&hus=$hus\'>slet</a>\";

Avatar billede minijensen1 Nybegynder
02. juli 2001 - 14:17 #3
echo \"<a href=\"/\"slet.php?dato=$dato&hus=$hus/\">slet</a>\";
Avatar billede mailliw Nybegynder
02. juli 2001 - 14:23 #4
>>har prøvet som du har forslået men får altså en parse error??
Avatar billede mailliw Nybegynder
02. juli 2001 - 14:24 #5
>>ja den ser jo gal ud allerede som du har skrvet den - der mangler da et dobelltping et eller andet sted eller os er der et der skal fjernes ??
Avatar billede mailliw Nybegynder
02. juli 2001 - 14:25 #6
>>uller sidste besked var til uller og næstsidste til minijensen
Avatar billede henrik242 Nybegynder
02. juli 2001 - 14:25 #7
Der er lidt kaos i måden I benytter \" og \\ hhv /...

Prøv evt. dette:

echo \"<a href=\\\"slet.php?dato=$dato&hus=$hus\\\">slet</a>\";

Eller du ka hoppe ud af php, og springe ind igen for at udskrive variablerne:

?>
<a href=\"slet.php?dato=<?=$dato?>&hus=<?=$hus?>\">slet</a>

Avatar billede minijensen1 Nybegynder
02. juli 2001 - 14:28 #8
henrik242 -> Det kan jeg egentlig godt se, jeg er også først lige begyndt med php..
Avatar billede mailliw Nybegynder
02. juli 2001 - 14:32 #9
har prøvet den som du forslog
echo \"<a href=\\\"slet.php?dato=$dato&hus=$hus\\\">slet</a>\";
Giver parse error
Avatar billede henrik242 Nybegynder
02. juli 2001 - 14:34 #10
Nok ikke pga det...?

Ellers prøv
echo \"<a href=\\\"slet.php?dato=\".$dato.\"&hus=\".$hus.\"\\\">slet</a>\";
Avatar billede mailliw Nybegynder
02. juli 2001 - 14:41 #11
>>henrik242
næ det har du ret i
Jeg havde glemt at skrive $hus=$row[\"hus\"];
idet jeg jo også længere oppe i min kode havde tildelt $dato=$row[\"dato\"];

Og derforefter virkede det når jeg skrev som du forslog:$hus=$row[\"hus\"];
    echo \"<a href=\\\"slet.php?dato=$dato&hus=$hus\\\">slet</a>\";

Nu undrer jeg mig bar over hvad de to bacjslash har at gøre ?? - måske du lige kunne forklare ?
Avatar billede mailliw Nybegynder
02. juli 2001 - 14:42 #12
>>hov jeg ville jo acceptere dit svar
det være hermed gjort
tak for hjælpen
Avatar billede henrik242 Nybegynder
02. juli 2001 - 14:52 #13
Backslash´erne bruges når du skal \'escape\' et specialtegn...
Hvis du ikke havde backslashen foran \" ville php jo tro at din udskrift-kommando f.ex. var slut.
Med backslashen fortæller du php at den ikke skal \'tage sig af\' det tegn der kommer efter - i dette tilfælde \" - og derfor udskrives selve \"-tegnet.

Fik du det?? (Altid lidt svært at forklare den slags ;-))

vh henrik