Avatar billede lykholt Nybegynder
25. januar 2009 - 19:51 Der er 13 kommentarer

Adgang til VB kode og andre objekter i Access2002/3 database

Jeg har overtaget en database som en anden medarbejder har udviklet.

Jeg har brug for at rette i VB koden i databasen da databasen er blevet flyttet og der er lavet kode der forhindrer brug af den hvis den ikke ligger på den forventede placering/sti.

Normalt kan man holde SHIFT knappen nede for at få adgang til Database objekterne (F11) selvom de er forsøgt skjult. Den metode har virket på 30-40 andre af databaserne, men den her kan jeg ikke lige få hul på.

Nogen der kan hjælpe
Avatar billede terry Ekspert
25. januar 2009 - 21:06 #1
You could try importing all objects into another dB.

http://www.jegsworks.com/Lessons/databases/formsreports/step-importobjects.htm
Avatar billede lykholt Nybegynder
25. januar 2009 - 21:28 #2
Jeg har prøvet dette men det er kun tabeller og forespørgelser der kan importeres fra denne database. Formularer, rapporter, makroer og moduler kan ses, men ikke vælges i import delen.
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2009 - 00:15 #3
Det er en mde fil, du kan ikke komme ind!~)
Avatar billede falster Ekspert
26. januar 2009 - 00:36 #4
Avatar billede terry Ekspert
26. januar 2009 - 08:16 #5
as spg indicates 26/01-2009 00:15:19, the dB is very likely compiled to an MDE file and therefore it isnt possible to get access to the code.

So I doubt if VBA backdoor will help either.
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2009 - 08:33 #6
jeg har set software, som kan åbne en mde fil, men resultatet så ikke overbevisende ud og jeg tvivler på, at man kan få en konsistens database ud af det!~)

Du er nød til at fremskaffe mdb-filen.... der har altid været en mdb fil, som er brugt til at skabe mde filen.
Avatar billede falster Ekspert
26. januar 2009 - 11:13 #7
OK - thanks Terry :-)

I'll here by withdraw "Maybe VBA backdoor" :-(
Avatar billede lykholt Nybegynder
26. januar 2009 - 12:40 #8
Jeg er ked af at sige det drenge. Men det er en MDB FIL.

Har lige fundet ud af at MDB Recovery 4.0 kan gøre det slemme ved den.

Skal bare lige have firmaet til at betale (Forsvaret)
Avatar billede terry Ekspert
26. januar 2009 - 13:29 #9
So your saying that the dB is corrupt? Dont you have a backup then?
Avatar billede lykholt Nybegynder
26. januar 2009 - 14:27 #10
The database isnt corrupt, but the person who has developed it in our company will not hand over the key to the protection. The database is working as long as it is placed on a specific path. But it isnt possible to use that path any longer.

We cannot gain access to the code and macros and other stuff, just to the user interface.
Avatar billede terry Ekspert
26. januar 2009 - 15:02 #11
"but the person who has developed it in our company will not hand over the key"
Strange that nothing can be done about that, he/she doesnt own the program.

So if your prompted for a password, which I gather you are, then maybe something like MDB Recovery 4.0 might help.
Avatar billede lykholt Nybegynder
04. februar 2009 - 21:26 #12
Yes it is strange that we cannot get the bastard to hand over the secret about the database. If I was his boss he would get a big boot out of the company tomorrow.

The funny thing is that i am not prompted for a password.

But if the program isnt placed in a specific UNC path it dont work, it simply shuts down right after opening. I cannot get to the F11 menu even pressing SHIFT while opening the database dont work.
Avatar billede terry Ekspert
05. februar 2009 - 18:07 #13
He's obviously deactived the shift key and I susspect implemented code to check which path the dB is in.

If you know what path the dB shoul dbe in, isnt it possible to map a folder to a drive and then create a sub folder with the appropriate path?

Is that "bastard" a general or something? Isnt anyone over him who can get the information from him?
Have you asked for his assistance?

You coul dmaybe send me a copy and I can see what I can do?