Avatar billede franco Nybegynder
25. januar 2009 - 16:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tvinge interne links til at åbne i samme frame

Hej!
Jeg vil gerne at alle interne links åbner i samme frame på mit domæne www.mitdomæne.dk

Min indexfil er 3 frames (A-B-C), alt som klikkes på åbnes i frame B.

Kan man tvinge linket http//:www.mitdomæne.dk/mappe1/side1.php
til at åbne i frame B på domænet - når eksempelvis linket sendes pr. mail?

På forhånd tak for evt. svar!
PS! Hvis det kan lade sig gøre, gives gerne flere point for forklaring :)
Avatar billede coderdk Praktikant
25. januar 2009 - 19:45 #1
du kan lave et javascript i side1.php som checker om den er en del af et frameset. hvis den ikke er, skal den reloade framesettet med parametre, der sikrer at side1.php kommer i frame B...
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. januar 2009 - 21:56 #2
Eller noget ala:

<html>
    <head>
        <title>Et frameset</title>
    </head>
    <frameset rows="20%,80%">
        <frame src="frame1.htm">
        <frame src="<?=$_GET['url'];?>">
    </frameset>
</html>

Og så dine links ala:

dinside.dk/link.php?url=http://www.eksperten.dk

Dog er coderdk's nok den bedste løsning.
Avatar billede coderdk Praktikant
25. januar 2009 - 22:38 #3
Selve framesettet skal nok laves a la jakobdos, hvis side1.php registrerer at den ikke er en del af et frameset, skal den kalde framesettet med ?url=side1.php jo :)
Avatar billede franco Nybegynder
26. januar 2009 - 09:10 #4
Tak for svar!
Først; PHP er sort snak for mig, så det skal virkelig skæres ud i pap :)

Det drejer sig om et phpBB3 forum, som jeg har oprettet som en del af et frameset. Det virker også perfekt, bortset fra når brugerne modtager en automatisk email med link til et emne (ligesom her på eksperten), så åbner dette link jo ikke i mit frameset. Dvs. kan jeg overordnet på domænet tvinge alle sider til at åbnes i frame B ?

(som jeg forstår jeres svar, skal jeg ved hver enkelt side selv tilføje kode, og det dur jo desværre ikke i mit eksempel.)
Avatar billede franco Nybegynder
02. marts 2010 - 17:38 #5
Lukker.