Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
25. januar 2009 - 15:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

HTML editor med ASP.NET til SQL database

Mit projekt er kodet i ASP.NET og VB.NET

Jeg har brug for en HTML Editor som kan skrive i en SQL database.

Jeg har aldrig brugt noget lignende, men jeg er træt af at skulle hardkode, for at kunne sætte formateringer ind i databasen.

Her henvises til et andet spsm jeg har lavet:
http://www.eksperten.dk/spm/767695
Avatar billede keysersoze Guru
25. januar 2009 - 15:34 #1
Som foreslået i det andet spørgsmål så tag et kig på http://www.fckeditor.net/ - den er fremragende.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
26. januar 2009 - 11:17 #2
Jeg er ved at kigge på den nu :-)
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
26. januar 2009 - 12:07 #3
Så har jeg det oppe at køre.
Jag kan bare ikke finde ud af at hente det text som står i textboxen og putte det ned i min database.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
26. januar 2009 - 12:07 #4
Jag=Jeg :-)
Avatar billede keysersoze Guru
26. januar 2009 - 18:04 #5
Jeg går ud fra at du har fulgt deres integration-guide; http://docs.fckeditor.net/FCKeditor_2.x/Developers_Guide/Integration/ASP.NET ?
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
26. januar 2009 - 19:53 #6
Jep, men det er kun at få den vist på siden.
Jeg kan intet finde om hvordan man får fat i den formaterede text.

Du ved lige som når man henter teksten fra en textbox.
response.write(textbox.text)
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
26. januar 2009 - 19:54 #7
Og jeg fatter ikka hvordan de gør på sampleposteddata.asp
Avatar billede keysersoze Guru
26. januar 2009 - 22:35 #8
hmm - mon ikke du kigger det forkerte sted så? sampleposteddata.asp lyder som ASP og ikke .NET, jf dokumentationen er deres eksempel til download fanger du værdien med kontrolnavn.Value, fx FCKeditor1.Value.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
27. januar 2009 - 11:32 #9
Ok det forsøger jeg senere
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
28. januar 2009 - 16:58 #10
Ok, så var det lige en lille mig som ikke havde tænkt sig om.

Jeg havde ikke brugt kontrollens rigtige ID.
Jeg havde glemt et lille men vigtigt 1-tal :-)

Min løsning blev (Hvis andre skulle have brug for det):

ASPX Siden:
<%@ Page Language="vb" AutoEventWireup="false" MasterPageFile="~/MyPage.Master" CodeBehind="FCKeditor.aspx.vb" Inherits="MyWebsite.FCKeditor"
    title="FCKeditor" %>

<%@ Register Assembly="FredCK.FCKeditorV2" Namespace="FredCK.FCKeditorV2" TagPrefix="FCKeditorV2" %>

<asp:Content ID="Content1" ContentPlaceHolderID="ContentPlaceHolder1" runat="server">

<FCKeditorV2:FCKeditor ID="FCKeditor1" runat="server"></FCKeditorV2:FCKeditor>
    <asp:Button ID="Submit" runat="server" Text="Submit" />
</asp:Content>

VB Siden:
Partial Public Class FCKeditor
    Inherits System.Web.UI.Page

    Protected Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load

    End Sub

    Private Sub Submit_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Submit.Click
        Response.Write(Server.HtmlEncode(FCKeditor1.Value))

    End Sub
End Class

Smid et svar keysersoze, så får du point.
Tusind tak for hjælpen :-)
Avatar billede keysersoze Guru
28. januar 2009 - 17:59 #11
svar :)