Avatar billede ibhansen Nybegynder
25. januar 2009 - 14:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

FileUpload1.PostedFile.FileName

Jeg har et website hvor jeg vil læse indholdet af en .csv fil ind i en database, indtil videre er det dog bare i en listbox for at se om det virker. Mit problem er at det kun virker når jeg kører det på min egen maskine, men ikke når koden ligger på serveren. Jeg får følgende fejl, jeg tænker det er noget med at websitet prøver at finde filen lokalt på serveren, men hvordan kommer jeg uden om det?

FEJL:
Could not find a part of the path 'C:\Users\Hansen\Desktop\liste.csv'.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.IO.DirectoryNotFoundException: Could not find a part of the path 'C:\Users\Hansen\Desktop\liste.csv'.

KODE:
using (StreamReader sr = new StreamReader(
FileUpload1.PostedFile.FileName))
    {
    string line = sr.ReadLine();
    string result;
    while (sr.Peek() >= 0)
    {
      line = sr.ReadLine();
      string[] columns = line.Split(';');

      int i = 0;
      for (i = 0; i < columns.Length; i++)
      {
          result = columns[i].Substring(1, columns[i].Length - 2);
          ListBox1.Items.Add(result);
      }
Avatar billede arne_v Ekspert
25. januar 2009 - 16:07 #1
FileUpload1.PostedFile.FileName returnerer filnavn på client.

Du kan ikke åbne filen på server (medmindre client og server er samme maskine).
Avatar billede arne_v Ekspert
25. januar 2009 - 16:07 #2
prøv:

using (StreamReader sr = new StreamReader(
FileUpload1.PostedFile.InputStream))
Avatar billede ibhansen Nybegynder
25. januar 2009 - 17:02 #3
Mærkeligt, ville have svoret jeg havde prøvet det:) Men det virker nu, mange tak for hjælpen.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. januar 2009 - 17:12 #4
så smider jeg et svar