Avatar billede lifeweb Nybegynder
24. januar 2009 - 21:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

bruge xml-data fra asp-script

Hej

Jeg har 2 scripts.
menu.asp -> selve menuen
menuxml.asp -> en xml indeholdende menupunkter.

Mit problem er at når jeg med XMLDOM loader menuxml.asp - så læser den kildekoden, istedet for at læse det jeg ser i browseren...

Kan jeg styre det på nogen måde?
Avatar billede softspot Forsker
24. januar 2009 - 22:23 #1
Det lyder som om du skal kalde siden via url'en til asp-filen i stedet for at åbne den fra disken (så i stedet for at bruge Server.MapPath("menuxml.asp"), som jeg antager du benytter, så skal du referere til asp-siden via http-protokollen). Noget i stil med:

call xmlDoc.Load("http://ditdomæne.dk/menuxml.asp")
Avatar billede lifeweb Nybegynder
24. januar 2009 - 23:18 #2
ja... det lader ikke til at det kan lade sig gøre..
for det næste probelm er så at menuen er afhængig af hvilken bruger der er logget ind...

well... det kunne jeg nok faktisk have sagt mig selv.

jeg danner xml'en til en variabel istedet, og så får jeg nok styr på det :D

tak for hjælpen - smid et svar hvis du vil have point ;)
Avatar billede softspot Forsker
25. januar 2009 - 12:03 #3
Umiddelbart lyder det som om du genererer XML'en i menuxml.asp og genererer menuen i menu.asp på grundlag af den XML du får tilbage fra menuxml.asp. Jeg spekulerer bare på, om det ikke er muligt blot at gemme menustrukturen som en XML-fil og så tage stilling til hvilke menupunkter der skal vises i menu.asp...?

Bare en tanke... :-)
Avatar billede lifeweb Nybegynder
25. januar 2009 - 14:20 #4
hej igen..
det kunne det sagtens

jeg har nu gjort sådan at jeg laver xml'en som en variabel istedet, og så bruger jeg den istedet
det fungerer ganske upåklageligt ;)

tak for hjælpen!
Avatar billede softspot Forsker
25. januar 2009 - 14:53 #5
Velbekomme og tak for point :)