Avatar billede okf2000 Praktikant
24. januar 2009 - 13:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hent de 4 senste tilmelde bruger.

hej.

jeg har et problem kan ikke finde ud af at hente de 4 seneste tilmelde bruge ud af database, jeg har fundet ud af hente den sente, men jeg skal hente dem, ind så men kan se dem.

align="center" valign="top">.:Nyeste medlemmer:.
<p align="left">1. <?
$result = mysql_query("SELECT * FROM brugere ORDER BY id DESC LIMIT 1");
while($row = mysql_fetch_array($result)) { ?><? echo $row[ejer]; ?><? } ?><br>
2. <?
$result = mysql_query("SELECT * FROM medlem_side WHERE id='2'");
while($row = mysql_fetch_array($result)) { ?><? echo $row[ny_med]; ?><? } ?><br>
3. <?
$result = mysql_query("SELECT * FROM medlem_side WHERE id='3'");
while($row = mysql_fetch_array($result)) { ?><? echo $row[ny_med]; ?><? } ?><br>
4. <?
$result = mysql_query("SELECT * FROM medlem_side WHERE id='4'");
while($row = mysql_fetch_array($result)) { ?><? echo $row[ny_med]; ?><? } ?><br>

<?
$result = mysql_query("SELECT * FROM medlem_side WHERE id='x'");
while($row = mysql_fetch_array($result)) { ?><? echo $row[ny_med]; ?><? } ?> er fordi jeg selv skive den senste bruge ind i en table.

på forhånd tak
Avatar billede hmortensen Nybegynder
24. januar 2009 - 13:05 #1
SELECT * FROM brugere ORDER BY id DESC LIMIT 4
Vil hente 4 poster i stedet for 1.
Avatar billede okf2000 Praktikant
24. januar 2009 - 13:48 #2
det henter bage dem alle ind på en lang line og det er ikke meningen. de skal stå.

1. nyste
2.
3.
4.

og ikke 1234.
p.s. den ide havde jeg afprøvet
Avatar billede whatever Nybegynder
24. januar 2009 - 13:58 #3
Du kan vel gøre noget i retning af:

<?php
  $i = 1;
  $result = mysql_query("SELECT * FROM brugere ORDER BY id DESC LIMIT 4");
  while($row = mysql_fetch_assoc($result)) {
    echo $i++.'. '.$row['ejer'].'<br />;
  }
?>
Avatar billede okf2000 Praktikant
24. januar 2009 - 14:14 #4
prøve den lige også på en test siden for at side som ikke havde andet på sig, og den laver en konfik som gør den ikke indlæse den næste table på siden da den er bygget op på 3 table
en menu som komme/ midt side hvor oversigten er/ en info side.
og den indlæse ikke min info side med den kode på.
Avatar billede whatever Nybegynder
24. januar 2009 - 14:32 #5
Jeg forstår ikke helt problemet, men kan se at der er sneget sig en syntax fejl ind i min kode. Den burde i stedet være:

<?php
  $i = 1;
  $result = mysql_query("SELECT * FROM brugere ORDER BY id DESC LIMIT 4");
  while($row = mysql_fetch_assoc($result)) {
    echo $i++.'. '.$row['ejer'].'<br />';
  }
?>
Avatar billede okf2000 Praktikant
24. januar 2009 - 14:41 #6
mange tak for hjælp nu virker det