Avatar billede telly Nybegynder
23. januar 2009 - 09:25 Der er 1 løsning

Batch Script - For Loop problemer

Hejsa Experter :)

Jeg har lavet en batch script til håndtering af mange txt filer som læses, manipuleres og indsættes i ny text fil, men jeg har problemer med logikken i et/flere for loop(s)

input1.txt indholde en masse linier som læses ind og for hver linie der er, skal den kører næste FOR loop, som læser en masse readme_%%a.txt filer (som består af flere linier tekst). Det output den får fra readme_%%a.txt skal den læse og ligge ind i en ny text fil "output.txt", men det skal stå på 1 linie i output.txt.
Det virker så længe der kun er 1 readme_%%a.txt fil, men så snart jeg har flere der skal læses ind, så smider det indholdet af dem alle sammen i samme output.txt fil. Hvordan får jeg den til at ligge det i hver sin?

------Kode start--------
setlocal enabledelayedexpansion
SET VAR=
FOR /F "tokens=1,2,3,4 delims=." %%a in (input1.txt) DO (
        FOR /F "tokens=* skip=1" %%e in (readme_%%a.txt) do (
            SET VAR=!VAR!%%e
    )

echo %VAR%>output.txt
endlocal
-----Kode slut----
Avatar billede telly Nybegynder
23. januar 2009 - 15:21 #1
fandt selv en løsning ved at oprette en output.txt pr. linie i input1.txt filen og smide echo %VAR%>output.txt ind i inderste FOR løkke og ændre det fra %VAR% til !VAR!