Avatar billede biohazard_666 Nybegynder
22. januar 2009 - 02:01 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kalde modul fra et projekt i en DLL

Hejsa Eksperter :)

Jeg er igang med at forsøge at lave et "plugin framework", og i mine plugins kan jeg lave en "forbindelse" mellem en form og min DLL-fil således:

Jeg har en sub i min DLL der hedder "Test" og er defineret således:

Public Sub Test(NewForm as object)
set frmParent = NewForm
...
End sub

Og den funktion bliver så kaldt i mit projekt således:

plugins(i).Test Me

Det jeg så tænkte på, var om man kunne lave noget lign dette:

Public sub Test(NewForm as object, NewModule as Object)

og så have et modul i mit oprindelige projekt, og så på en måde skabe forbindelse mellem modulet og min DLL-fil, ligesom jeg skaber forbindelse mellem formen og DLL'en:

plugin(i).Test Me, mModule

Problemet er, at man ikke blot kan skabe en forbindelse til et modul således som jeg har prøvet det. Jeg har søgt rundt omkring på google, men har svært ved at finde ud af det, da jeg ikke rigtig ved præcist hvad jeg skal søge efter, og derfor tænkte jeg lige, at jeg ville spørge her om nogen kender en mulighed til dette :)
Det ville nemlig hjælpe en hel del, så jeg ikke behøver have alle mine funktioner mv. på den samme form :p

En løsning kunne selvfølgelig være, at have en "usynlig" form i mit projekt der er substitut for et modul, og dermed indeholder alle mine funktioner, men det ville nu være lidt bedre blot med et modul.

Håber i kan følge mig, ellers må i sige til.

MVH
Lars
Avatar billede learningvba Nybegynder
23. januar 2009 - 07:59 #1
Hmm, har du kigget på nogle af CPearson's sider?
F.eks. http://www.cpearson.com/excel/vbe.aspx og andre af hans sider vedr. manipulation af projects (husk sikkerhed).

Det er ikke helt det samme du som du prøver, men det smager (som jeg læser dit indlæg (uden al for megen kaffe indenbords :-) )) lidt af fisk :-)

Håber det kan hjælpe dig lidt, og hvis du får "hul" kunne det være interessant at høre hvordan.
Avatar billede biohazard_666 Nybegynder
22. oktober 2009 - 11:47 #2
Fandt desværre ikke nogen løsning herpå, så jeg må nøjes med at kalde funktioner fra mine forms :)