Avatar billede praem Nybegynder
02. juli 2001 - 11:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Floppy disk

Hej !

Er der nogen der kan hjælpe mig ! Når jeg starter pc\'en får jeg beskeden : FLOPPY DISK(S) FAIL (CO)
Jeg er lidt bange for at det er controlleren der er brændt af på bundkortet, men er der en mulighed for at teste så noget ! Jeg har prøvet med en anden floppy !

/Praem
Avatar billede microtec Nybegynder
02. juli 2001 - 11:28 #1
Hvar er det fornoget isenkram?
Det må være af ældre dato for ordet \"floppy\" forsvandt sammen med 5 1/4\" disketterne.
Avatar billede praem Nybegynder
02. juli 2001 - 11:35 #2
Ja det er også en ældre herre ! PI 133 !
Avatar billede hobbez Nybegynder
02. juli 2001 - 11:36 #3
microtech >> Sludder - disken er stadig \'floppy\' selvom den ligger i en hård plastic-skal.

praem >> Gå ind i din BIOS og check om floppy\'en er sat til den rigtige type. Slå den evt. helt fra, også under startup, så den IKKE søger efter dit A-drev når booter, og boot så igen.

/Rob
Avatar billede praem Nybegynder
02. juli 2001 - 11:38 #4
Hvad skulle det hjælpe ! Hvis jeg slår det fra i Bios, så virker det jo ikke efter opstart !!
Avatar billede jimse Nybegynder
02. juli 2001 - 11:38 #5
Prøv at gå i kontrolpanel/system/enhedhåndtering/diskdrev og se om der er indikation af problemer der??
Hvis der er nogen, så prøv at slette det og lad maskinen installere det igen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. juli 2001 - 11:55 #6
Har du vendt kablet fra kontrolleren rigtigt, du kan se det på diskettelyset, det må ikke lys konstant.
Hvis resulatet er det samme som med den gamle, så har du nok ret i at kontrolleren er defekt, men tag lige kontrolleren ud og se om dipswitchene står rigtigt.
Avatar billede praem Nybegynder
02. juli 2001 - 11:59 #7
Retaxes > Nu snakker du vist sort ! ;O) Kablerne sidder rigtigt ! Den lyser overhoved ikke på noget tidspunkt ! Mht de der dipswitche...hvordan skal de stå ?
Avatar billede hobbez Nybegynder
02. juli 2001 - 12:08 #8
praem >> Målet med min lille øvelse var alene at se om du kunne boote. Hvis du kunne, så var det nok drevet det var galt med, og ikke controlleren.

/Rob
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. juli 2001 - 12:12 #9
Det skal være sort før de lysner ;o)
Kablerne på nogle af de gamle floppydrev skulle sidde modsat HD kabler, derfor forslaget, se om du kan finde ben1 på floppyen.
Du skal finde dipsen hvor der står noget om Floppy og sætte den til enable - 1 eller 0.
Hvis floppyen alligevel ikke lyser et kort øjeblik under bios gennemløb så er den defekt og der skal såmænd ikke så meget til, tro mig jeg har prøvet det masser af gange ;o(
Avatar billede praem Nybegynder
27. september 2001 - 12:20 #10
Der var ikke noget af det der hjalp ! Jeg har fundet ud af noget andet ! Men tak for hjælpen !
/Praem