Avatar billede trajkovski Nybegynder
21. januar 2009 - 13:51 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Søg efter rigtige række og kopier række med VBA

Hej

Jeg forsøger at lave en makro i Excel, som automatisk går en kolonne igennem og finder de rækker, hvor numrene matcher hinanden, og kopierer de relevante rækker. Jeg er endnu ikke gået i gang med at lave løkken, men jeg koncentrerer mig derimod om at kunne udføre handlingen en enkelt gang ved at køre makroen. Dette går imidlertid galt, da den ikke kopierer den række, den finder med søg, men derimod den række der står nedenunder, hvilket jeg ikke forstår.

Kode:
Sub Find_nr_og_kopier_oplysninger()
'
' Find_nr_m_A Makro
'

    Dim snr As String
    Dim i As Integer

    i = 7
    snr = ThisWorkbook.Worksheets("nr tjek").Range("A" & i + 1)

    Sheets("medarbejderoplysninger").Select
    'Range("J2").Select
    Cells.Find(What:=snr, After:=ActiveCell, LookIn:=xlFormulas, _
        LookAt:=xlPart, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, _
        MatchCase:=False, SearchFormat:=False).Activate

    Range("A" & ActiveCell.Row & ":I" & ActiveCell.Row, "K" & ActiveCell.Row & ":X" & ActiveCell.Row).Copy

    Sheets("nr tjek").Select
    Range("H2").Select
    ActiveSheet.Paste
    Application.CutCopyMode = False

End Sub

Jeg har en kolonne med numre stående i kolonne A i arket "nr tjek". Hvis den finder et match i arket "medarbejderoplysninger", skal den kopiere den række, hvor numrene er identiske og indsætte rækken i arket "nr tjek" ud for det nummer i kolonne A, hvor der var et match. Sådan at de bliver parret med numrene som nøgle.

Indtil videre kopierer den bare oplysningerne ind i celle H2, og det er også okay indtil videre. Det er ikke mit problem lige nu. Mit problem er at få den til at kopiere den rigtige række.

Når jeg selv søger, vælger den den rigtige række, men når makroen udfører jobbet, så kopierer den rækken nedenunder.

Jeg håber, I kan hjælpe!

Med venlig hilsen

Nicolai
Avatar billede trajkovski Nybegynder
21. januar 2009 - 14:31 #1
Det virker nu. Lukker.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2010 - 10:59 #2
Er det muligt man kan få en kopi af din løsning?