21. januar 2009 - 12:32Der er
7 kommentarer og 1 løsning
Brug af sum i en forespørgsel
Hej, jeg har en rapport hvor der vises nogle poster fra en database via en forespørgsel. posterne indeholder noget tekst, antal timer, time pris og materiale pris. jeg vil så lave en sum på alle tallene ud for hver post. mit problem er så bare når jeg sætter en tekstboks ind med en =sum(([timer]*[timepris])+[materialepriser]) viser den samme tal ud for alle poster i stedet for en sum beregning for hver post. Hvordan ændre jeg det?
Den viser sikkert den første post af dem alle. Prøv at bruge Guiden Rapport der tilbyder at lave opsummeringer for hver post eller gruppe samt subtotaler.
Jeg kan ikke vælge nogle steder at den skal lave en sum for hver post. kun en sum for alle poster samlet. Jeg har forsøgt at lave et ekstra felt i databasen der hedder total, men jeg kan heller ikke finde ud af at få lavet så jeg automatisk får summen indført i det felt.
Det virkede, uden sum virker det. mange tak kan jeg så lave en samlet udregning på 2 udregnede felter? jeg har forsøgt men der kommer ikke noget i text boksen
Jeg har lidt problemer med at få lagt tallene sammen i de forskellige poster i det felt jeg lige fik til at lykkedes. hvis jeg forsøger at lave en udregning, tager den kun den første post. den skal lave en udregning på flere poster fra et udregnet felt. hvordan gør jeg det?
"kan jeg så lave en samlet udregning på 2 udregnede felter? jeg har forsøgt men der kommer ikke noget i text boksen"
Well if its the same record then your maybe better of just making the two calculations which you want to make another calcualted field on
(First calculation) + (second calculation)
REF: your comment 21/01-2009 15:14:02
(den skal lave en udregning på flere poster)
Does that mean all or just some? And if its some then how are these found?
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.