Avatar billede ulrikhjul Nybegynder
21. januar 2009 - 02:24 Der er 3 kommentarer

Login på side med C# program.

Hej.
Jeg skal gerne kunne udfylde tekstbokse og trykke på knapper osv på forskellige hjemmesider.

Mit første problem er at logge ind på en af siderne;
"textbox brugernavn"
"textbox password"
"tryk på submit-knap"

Så vidt jeg kan se når jeg sniffer, kommer følgende med;

blnKommerFraMenuen=1&gotourl=http%3A%2F%2Fwww.xxxxxxxxxx.dk%2F&acceptervilkaar=1&AbonnementKode=&Quickkoeb=0&Payload=0&AliasCheck=False&email=xxx@xxxxx.dk&radio1=on&adgangskode=xxxxxxxxxx&login=Forts%E6t+%BB

Jeg har rodet med utallige eksempler og sniffet osv, men jeg kan ikke få det til at virke. Den side jeg er igang med, er en ASP side.

Er der ikke en der kan hjælpe mig lidt på vej med princippet?

pft.
/Ulrik
Avatar billede ulrikhjul Nybegynder
21. januar 2009 - 02:29 #1
Prøver lige at få det hele med;

blnKommerFraMenuen=1&gotourl=http%3A%2F%2F
www.xxxxxxxx.dk%2F&acceptervilkaar=1&AbonnementKode=&Quickkoeb=0&
Payload=0&AliasCheck=False&email=xxx@xxxxx.dk&
radio1=on&adgangskode=xxxxxxxx&login=Forts%E6t+%BB
Avatar billede arne_v Ekspert
21. januar 2009 - 02:30 #2
En (Http)WebRequest med Method = "POST" og en CookieContainer bør virke.
Avatar billede sandrasmurf Nybegynder
26. januar 2009 - 00:16 #3
Hej Ulrik

Jeg har selv haft brug for lignende funktionalitet og har med succes brugt en hjælpe klasse kaldet IEDriver. Jeg mener den stammer fra CodeProject artiklen "Automating Internet Explorer". Ved ikke om du har set den artikel?

http://www.codeproject.com/KB/cs/automatinginternetexplore.aspx

Her et eksempel på, hvordan man kan åbne IE og søge efter "Internet Explorer Automation".

// Open Google and search for Internet Explorer Automation
IEDriver driver = new IEDriver();
driver.Navigate("http://www.google.com");
driver.SetInputStringValue("q", "Internet Explorer Automation");
driver.ClickButton("btnG");

Jeg bruger selv klassen til automatiske indtastninger på hjemmesider, hvor det er nødvendigt at logge ind. Det er ikke perfekt, men har opfyldt mit formål.