Avatar billede tfrandse Nybegynder
21. januar 2009 - 01:53 Der er 4 kommentarer

OnScroll med linienummer?

Hejsa folkens,

Se - jeg er igang med at lave et script til en PHP-editor. Og der er jeg stødt ind i et problem.
Jeg vil meget gerne have linienumre på textareas, og det har jeg så sandelig også lavet!! *YEAH*,
Problemet er bare at det kun virker i IE. Der virker det perfekt.

I FireFox vil den bare ikke scrolle baggrunden med ned - og jeg forstår det virkelig ikke.

Er der nogen der kan hjælpe med at få det til at virke i alle browsers?

Koden :
<style>
    #phpeditor {
        background-image:url("http://cms.situsinternet.dk/cms/images/line-numbers.png");
        background-repeat:repeat-y;
        background-position:0 3px;
        background-attachment:scroll;
        line-height:16px;
        padding-top:13px;
        _padding-top:14px;
        padding-left:32px;
        white-space:pre;
    }
</style>

<textarea id="phpeditor" name="php" style="width:98%;height:300px;"><?php echo $row["php"]; ?></textarea>
Avatar billede majbom Novice
21. januar 2009 - 07:11 #1
faldt over den her: http://www.eksperten.dk/spm/807194 - hvor spørger finder en løsning, selvom det måske ikke er den bedste...
Avatar billede tfrandse Nybegynder
21. januar 2009 - 09:46 #2
Jah, havde kigget lidt på det - men tvivler på at det kan bruges til dette :)

Men tak for foreslaget.
Avatar billede majbom Novice
21. januar 2009 - 10:16 #3
helt i orden, jeg kan se at du langt fra er den eneste med det problem, og umiddelbart kan jeg ikke lige se om det er fordi det aldrig har været meningen med den feature på et textarea, eller det er en bug i ff...
Avatar billede majbom Novice
04. november 2010 - 11:05 #4
kan vi lukke hér?