Avatar billede filix Nybegynder
20. januar 2009 - 22:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Session og Response.redirect i en .cs fil

Hejsa på Eksperten ...

Jeg er ved og bygge et lille site op, men støder ind i nogle dumme problemer.

Jeg har ville lave decoubling på mit site og derfor lagt nogle af mine funktioner ud i et par .cs filer. Ideen er at når midt login script køre igennem her og bliver godkendt skulle den gerne oprette en session og derefter lave et response redirect .. men kan man ikke benytte disse funktioner i en ren .cs class fil eftersom det er web funktioner eller hvordan ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. januar 2009 - 22:50 #1
Du kan tage session objektet og response objektet med som parametre til de metoder du kalder i din .cs fil.
Avatar billede jokkejensen Novice
20. januar 2009 - 22:51 #2
System.Web.HttpContext mener jeg du skal bruge.

Så System.Web.HttpContext.Current.Response.Redirect

/J
Avatar billede filix Nybegynder
20. januar 2009 - 23:07 #3
Super nice :) takker for det hurtige svar
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. januar 2009 - 23:09 #4
Men selv om du kan, er det ikke sikkert du skal. Det der sker "web-mæssigt", kan med fordel ligge i din aspx.cs fil. Din .cs fil, som du beskriver det, kan kontrollere login osv, men behøver ikke vide at den er kaldt fra en webside. Det var dig, der sagde decoubling - eh: decoupling
Avatar billede filix Nybegynder
20. januar 2009 - 23:10 #5
hehe det er selfølgelig rigtigt hvis den skulle køres fuldt ud ...
Avatar billede filix Nybegynder
20. januar 2009 - 23:11 #6
hvorfor kan jeg ikke lukke den synes ikke helt jeg kan tildele noget og give det som svar
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. januar 2009 - 23:12 #7
Du har selv svaret og accepteret dit eget svar. Det er ok med mig.
Avatar billede filix Nybegynder
20. januar 2009 - 23:14 #8
ja gjorde jeg også til sidst jeg siger i hvertfald mange tak for hjælpen og tak for pointen har lavet det om så den ikke kender noget til web elementerne så den returner bare en true også tager man den der fra :)