Avatar billede reanimator Nybegynder
02. juli 2001 - 09:29 Der er 8 kommentarer

Hvordan sendes der data til en URL fra c++?

Hej Alle

Mit problem går ud på, at jeg har lavet en C++ applikation, der skal kunne sende og modtage data fra en hjemmeside - ved at sende parametre til et php-script. I applikationen er der implementeret en socket-forbindelse så den del er på plads.

Jeg benytter VC++ version 6, og jeg er ikke til MFC

Jeg ved ikke hvordan jeg fra mit program kan kontakte hjemmesiden. Nogle af de ting jeg er i tvivl om er følgende:

(1) Hvordan kaldes en URL fra en c++ applikation(der må ikke startes en browser)
(2) Hvordan sendes og modtages der data fra en URL
(3) Er der ting jeg skal være opmærksom på, eller er det lige ud af landevejen
Avatar billede henrik242 Nybegynder
02. juli 2001 - 12:41 #1
jeg lytter lige med her....
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
02. juli 2001 - 12:51 #2
jeg tror også jeg er med på en smuglytter
Avatar billede henrik242 Nybegynder
02. juli 2001 - 13:10 #3
Siden ingen nu svarer...

På en eller anden måde skal du vel have fat i nogle klasser der kan håndtere http-kommandoer... Så du kan sende kommandoer som GET, POST etc.

Har du fundet noget sådant?
Avatar billede reanimator Nybegynder
02. juli 2001 - 14:15 #4
Jeg tror man skal bruge følgende kommandoer

HttpAddRequestHeaders
HttpOpenRequest
HttpQueryInfo
HttpSendRequest
InternetErrorDlg

som alle er beskrevet i msdn. Jeg er ved at undersøge hvordan de virker. Når jeg har fundet en løsning vil jeg selvfølgelig dele den med jer andre som er med på en lytter :)

Avatar billede kh@ingenioer Nybegynder
03. juli 2001 - 16:26 #5
Du skal, som henrik242, svarede have fat i http protokollen.
Til denne skal du lave en get eller post af en form, der indeholder de rigtige data.
Det er straks værre når det gælder at modtage data fra en hjemmeside, jeg kan ikke se andre muligheder, end at modtage en fil på brugerens harddisk og herefter parse denne fil.
Medmindre, du implementerer en server, der er online på internettet.... ;-)
Avatar billede emileej Nybegynder
06. juli 2001 - 09:27 #6
Jeg har ikke styr på hvordan det gøres i VC++, men i Borland builder, er det så nemt, som at klø sig i r****. :)

E-)mil
http://eej.dk
http://fotx.net/emileej
Avatar billede kar98alp Nybegynder
12. juli 2001 - 09:23 #7
For at sende og modtage data fra en URL i din applikation skal du som nævnt
bruge HTTP. Win32 leverer et udemærket API som indkapsler denne protokol. Ved
at bruge API\'et direkte, slipper du for at gå gennem MFC. Det første du skal gøre
er, at initialisere win32, dette gør du via InternetOpen(...), der leverer et handle
tilbage. Det bruger som parameter til InternetOpenUrl(...), der requester den ønskede
URL. Derefter bruger du InternetReadFile(...) til at læse data fra det handle du fik
fra InternetOpenUrl(...). Hvis du er flink, slutter du af med at lukke det handle du fik
fra InternetOpenUrl(...) med InternetCloseHandle(...).

That should do it!
Avatar billede kichian Nybegynder
27. juli 2001 - 14:33 #8
Du åbner en socket forbindelse til serveren. Skriver de rigtige HTTP HEADER\'s og evt. data. Serveren svarer igen med HTTP HEADERS samt evt. data.

www.w3.org kan HTTP og HTML protokollerne hentes.